Persoonlijk contact met de ING

Veel contacten tussen u en de ING verlopen telefonisch, via formulieren, e-mail of social media. Persoonsgegevens die u daarbij doorgeeft, leggen we vast als dat nodig is.

Op verschillende manieren contact

Steeds vaker hebben klanten via e-mail, social media (Facebook, Twitter) of via ING.nl contact met de ING. Ook sms en chatten worden ingezet. Natuurlijk wordt ook nog veel informatie uitgewisseld via brieven en formulieren. Het initiatief om contact te hebben kan bij u vandaan komen maar ook van de ING. De persoonsgegevens die u daarbij aan ons doorgeeft, kunnen door de ING worden verwerkt. Bijvoorbeeld om uw vragen te beantwoorden, aanbiedingen te doen of om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.

Bellen met de ING

Als u ons belt of wij u bellen kunnen we het telefoongesprek opnemen. Dat doen we vooral om onze medewerkers te kunnen trainen, coachen en beoordelen. We willen daarmee de kwaliteit van onze dienstverlening optimaliseren zodat we u beter van dienst kunnen zijn. Daarnaast nemen we bijvoorbeeld bij telefonische transactie, bijvoorbeeld bij beleggen of bij een vermoede van fraude gesprekken op. Zo kunnen we terugluisteren wat wij met u hebben besproken.