Beveiliging Mobiel Bankieren App

Hoe voorkomt de ING misbruik van uw App?

U regelt uw geldzaken met de Mobiel Bankieren App waar en wanneer u dat uitkomt. Uiteraard willen we dat dit zo veilig mogelijk gebeurt. Hieronder leest u hoe de ING uw App beveiligt tegen misbruik.

Aanmelden via Mijn ING

U kunt de Mobiel Bankieren App alleen gebruiken om geld over te maken als u zich eerst eenmalig heeft aangemeld. U bevestigt uw aanmelding met een bevestigingscode. Dit is een persoonlijke code, die u ophaalt in Mijn ING (internetbankieren). Hiermee koppelt u uw App aan uw Betaal- en Spaarrekening(en) van de ING.

Mobiele pincode

U heeft in de Mobiel Bankieren App alleen toegang tot uw rekening(en) met een mobiele pincode. Hiermee bevestigt u ook uw mobiele betaalopdrachten. U bedenkt zelf een 5-cijferige mobiele pincode, waarbij een op- of aflopende cijferreeks (bijvoorbeeld 45678 of 87654) of dezelfde cijfers (bijvoorbeeld 77777) niet mogelijk zijn. Met de mobiele pincode voorkomt de ING dat iemand anders via de App bij uw rekening(en) kan en uit uw naam geld overmaakt.

Limiet overboeken

De ING heeft het geld dat u kunt overboeken met de Mobiel Bankieren App gelimiteerd. Per dag kunt u maximaal € 5.000 overschrijven naar uw eigen rekening(en). En maximaal € 1.000 naar de rekening van een ander.

Beveiligd dataverkeer

Het dataverkeer tussen de Mobiel Bankieren App en het banksysteem van de ING is beveiligd.

Automatisch uitschakelen

Als u de App 10 minuten niet gebruikt, vragen wij u uw mobiele pincode opnieuw in te vullen. Dit doet de ING om misbruik te voorkomen.

Regelmatig updates

De ING voert telkens updates uit. Niet alleen voor nieuwe functies in de App, maar ook voor een nog betere beveiliging. U kunt deze downloaden in de App Store of Android Market. U ontvangt vanzelf een melding op uw mobiele telefoon of tablet, zodra een update beschikbaar is.

Bij verlies of diefstal

Is uw toestel of tablet kwijt of gestolen? Belt u dan met onze Alarmlijn: 058 212 6000 (lokaal tarief). Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Op die manier kunnen wij uw App direct deactiveren.

Heeft u vragen?

Contact

Deel deze pagina