Preventief blokkeren

Zodat anderen niet bij uw rekening kunnen

Om het betaalverkeer veilig te houden, neemt de ING in verdachte situaties direct maatregelen. Dan blokkeren we bijvoorbeeld preventief uw Betaalpas of Mijn ING. Wat doen wij en wat moet u zelf doen.

Snel oplossen

Een blokkade van uw Betaalpas of Mijn ING is erg vervelend. Daarom doet de ING er alles aan om dit snel op te lossen. Zodra we overgaan tot preventief blokkeren, sturen wij u nog dezelfde dag een brief. Hierin leest u wat moet u doen en wat u van ons kunt verwachten. U vindt deze informatie ook hieronder.

Betaalpas blokkeren

Ons veiligheidsteam analyseert voortdurend verdachte transacties en handelingen. Soms wordt er fraude gepleegd met een geld- of betaalautomaat. Als u hier dan uw Betaalpas gebruikt, kopiƫren criminelen uw pasgegevens (skimming). Hiermee kunnen zij geld afschrijven van uw Betaalrekening. Om dit te voorkomen, blokkeren wij direct uw Betaalpas.

Betaalpas ingeslikt?

U ontvangt een brief als wij uw Betaalpas preventief blokkeren. Uiteraard is het mogelijk dat u eerder geld opneemt dan dat de brief is bezorgd. In dat geval slikt de geldautomaat uw Betaalpas in.

Pasgebruik in het buitenland

De meeste Betaalpassen van de ING kunnen standaard alleen in Europa gebruikt worden. U kunt uw Betaalpas eenvoudig (tijdelijk) instellen op wereldwijd gebruik als u buiten Europa op reis gaat.

Nieuwe Betaalpas

Is uw Betaalpas preventief geblokkeerd? Dan krijgt u binnen 5 werkdagen een nieuwe pas toegestuurd. U hoeft hier niets voor te doen. Wilt u eerder geld opnemen? Dat kan in elk ING-kantoor. Neem hiervoor uw huidige Betaalpas mee en een geldig identiteitsbewijs, zoals een paspoort of identiteitskaart. Is uw pas ingeslikt, dan volstaat uw identiteitsbewijs.

Mijn ING blokkeren

Als de ING vermoedt dat uw computer besmet is met een virus, blokkeren we preventief uw Mijn ING. Via dit virus is het namelijk mogelijk dat anderen uw gebruikersnaam en wachtwoord voor Mijn ING achterhalen. U kunt nu tijdelijk niet inloggen op Mijn ING. Dus u kunt tijdelijk ook niet betalen via Mijn ING, iDEAL en de Mobiel Bankieren App.

Hoe krijgt u weer toegang tot Mijn ING?

Om weer gebruik te kunnen maken van Mijn ING neemt u de volgende stappen:

Stap 1

U maakt eerst uw computer virusvrij. Komt u er niet uit? Schakel dan de hulp van een expert op het gebied van computersoftware in.

Stap 2

Bel 020 22 888 88. Wij helpen u graag op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur. Dan bespreken we samen met u de stappen om de blokkade op te heffen.