ING introduceert banksparen voor pensioen

Vanaf vandaag kunnen klanten met de Pensioenspaarrekening van de ING hun pensioentekort eenvoudig aanvullen. Op deze manier kunnen zij met belastingvoordeel voor hun pensioen sparen. De Pensioenspaarrekening is kosteloos te openen via internet en het callcenter van de ING. ING ontwikkelde voor de lancering van dit product de online PensioenWijzer, die klanten helpt de juiste keuzes te maken voor hun pensioen.

Direct gratis af te sluiten

Vincent van den Boogert, Directeur ING: “We zijn blij dat we het als eerste bank voor onze klanten mogelijk maken om een pensioenproduct direct online te openen. Klanten hebben direct en gemakkelijk inzicht in de rekening via ‘mijn ing’.” Het loont om je al een vroeg stadium van je leven met pensioen bezig te houden. Van den Boogert: “Hoe eerder je begint met de opbouw, hoe minder je jaarlijks in hoeft te leggen om je tekort aan te vullen. Tijdens onze Financiële Informatie Avonden hebben we gemerkt dat veel klanten pensioen een lastig onderwerp vinden. Om onze klanten op een toegankelijke manier hierover te informeren, hebben we de PensioenWijzer ontwikkeld.”

PensioenWijzer

De PensioenWijzer is een online tool die klanten helpt om de juiste keuzes te maken bij nadenken over het pensioen. Met de PensioenWijzer krijgt de klant in eenvoudige stappen antwoord op vragen over pensioen. Na afloop weet hij hoe een pensioen is opgebouwd, wat de mogelijkheden zijn om het pensioen aan te vullen en hoe je zelf een pensioenproduct opent. Daarnaast kan uiteraard ook een afspraak worden gemaakt met de pensioenadviseur. Het eerste adviesgesprek is gratis.

Pensioenspaarrekening

De Pensioenspaarrekening is een zogenoemde lijfrentespaarrekening voor de opbouwfase van het pensioen. De inleg voor dit bankspaarproduct is aftrekbaar voor inkomstenbelasting, tot maximaal de jaarruimte (en eventueel reserveringsruimte) van de klant. Deze hoeft geen vermogensrendementsheffing over zijn saldo te betalen. De rekening is af te sluiten voor iedereen tussen de 18 en 65 jaar. De Pensioenspaarrekening is een geblokkeerde spaarrekening met vaste rente, die vrijkomt op een door de klant zelf vastgestelde einddatum. Klanten sparen hiermee voor een lijfrente in de toekomst: een regelmatige uitkering die het pensioen aanvult.

Financiële Informatie Avond Pensioen

Ook dit jaar organiseert ING Financiële Informatie Avonden (FIA) met het thema Pensioen. Tijdens deze avonden krijgen klanten nuttige informatie en tips over hun pensioen. De avonden worden op ING kantoren in heel Nederland gehouden en zijn dit jaar voor het eerst ook via een online seminar te volgen. Voor meer informatie over de financiële informatie avonden, zie: http://www.ing.nl/particulier/financiele-informatie-avonden/pensioen/index.aspx

Meer informatie over de Pensioenspaarrekening

We zijn blij dat we het als eerste bank voor onze klanten mogelijk maken om een pensioenproduct direct online te openen. Klanten hebben direct en gemakkelijk inzicht in de rekening via ‘mijn ing’.” Het loont om je al een vroeg stadium van je leven met pensioen bezig te houden. Hoe eerder je begint met de opbouw, hoe minder je jaarlijks in hoeft te leggen om je tekort aan te vullen. Tijdens onze Financiële Informatie Avonden hebben we gemerkt dat veel klanten pensioen een lastig onderwerp vinden. Om onze klanten op een toegankelijke manier hierover te informeren, hebben we de PensioenWijzer ontwikkeld.”

Vincent van den Boogert - Directielid ING Nederland

Vincent van den Boogert - Directielid ING Nederland