Rentepunten voor het goede doel

Voor de eerste keer organiseert de ING de ‘Maand van het goede doel’ in de Rentepuntenwinkel. De hele maand november staan 10 kleine en middelgrote goede doelen centraal. Bij elke bestelling in de Rentepuntenwinkel doneert de ING 1 euro aan deze goede doelen. Naast de ‘Maand van het goede doel’ zijn er diverse verbeteringen doorgevoerd in de Rentepuntenwinkel. Ongebruikte Rentepunten vervallen niet langer, en klanten kunnen input geven om de Rentepuntenwinkel voordelig te houden.

In november levert de besteding van de Rentepunten extra steun op voor 10 goede doelen. Vincent van den Boogert, Directeur Marketing van ING: “ING draagt Unicef en Natuurmonumenten al jaren een warm hart toe en klanten kunnen met hun Rentepunten al doneren aan deze stichtingen. Tijdens de ‘Maand van het goede doel’ staan 10 kleine en middelgrote goede doelen centraal, die normaal gesproken minder in de schijnwerpers staan. Elke in november geplaatste bestelling in de Rentepuntenwinkel is een donatie van 1 euro aan de goede doelen. De opbrengst wordt na afloop gelijkmatig onder de goede doelen verdeeld. Daarnaast presenteren de goede doelen zich op onze site aan de sparende klanten. Hiermee bieden we de organisaties de kans om mensen te betrekken bij hun goede doel en het aantal vaste donateurs te vergroten.”

Tien goede doelen

De 10 goede doelen zijn: Nierstichting Nederland, Stichting Epilepsie Instellingen Nederland (SEIN), Vogelbescherming Nederland, St. Nederlandse Vrienden der SOS Kinderdorpen, Dorcas Hulp Nederland, Mensen met een Missie, Stichting Vluchteling, KNCV Tuberculose fonds, St. Bio Kinderrevalidatie, Cultureel Jongeren Paspoort (CJP). Al deze goede doelen zijn ANBI erkend en/of hebben een CBF keurmerk.

Verbeteringen in de Rentepuntenwinkel

Als antwoord op de wens van klanten vervallen sinds 1 september ongebruikte Rentepunten niet meer. Ook roept ING spaarklanten op om de Rentepuntenwinkel te tippen wanneer ze online een identiek product vinden voor een lagere prijs. Zo kan de Rentepuntenwinkel voordelige producten blijven aanbieden. Voor iedere waardevolle tip looft ING een beloning uit van 10.000 Rentepunten. Wekelijks worden de prijzen van het assortiment vergeleken met prijzen van Nederlandse webwinkels. Hieruit blijkt dat bijna 95% van het assortiment meer dan 25% voordeliger is (inclusief verzendkosten) dan bij de goedkoopste Nederlandse online aanbieder.

Rentepunten niet van invloed op hoogte van de rente

Naast de rente op een spaarrekening ontvangt iedere spaarder bij ING gratis Rentepunten. Rentepunten zijn niet van invloed op de hoogte van de rente, die de klant ontvangt op zijn of haar spaarrekening. ING bedingt hoge kortingen bij leveranciers en geeft die door met Rentepunten. Daarom is de ING Rentepuntenwinkel één van de grootste en voordeligste online winkels van Nederland. Per dag bezoeken circa 70.000 klanten de webwinkel, die over zo’n 750 producten beschikt.

Vincent van den Boogert - Directeur Marketing van ING