Inzet ING Bedrijfsscan helpt ondernemers efficiënter ondernemen

ING start vandaag met de ING Bedrijfsscan voor het MKB. Hiermee kunnen relatiemanagers van de ING hun advies aan ondernemers verbreden en verbeteren. Dit helpt hen om optimaler te ondernemen, kosten te verminderen en financiële middelen in hun eigen bedrijf vrij te maken.

De ING Bedrijfsscan richt zich op drie belangrijke onderdelen in het bedrijf: het werkkapitaal, efficiënt betalingsverkeer en liquiditeiten. De werkkapitaalscan geeft de ondernemer inzicht in zijn huidige werkkapitaalstromen. Met dit inzicht kan de Relatiemanager een gericht advies geven om debiteurenbeheer, crediteurenbeheer en voorraden te optimaliseren. Het tweede onderdeel is efficiënt betalingsverkeer. Dat richt zich op het beter, en makkelijker inrichten van de betaalstromen met de juiste betaalproducten. Het derde onderdeel is de liquiditeitsscan die inzicht geeft in toekomstige geldstromen. Zo kan de ondernemer alvast rekening houden met een overschot of een eventueel tekort.

Gevolgen voor de portemonnee

Annerie Vreugdenhil directeur Zakelijk van ING Nederland : “Vergelijk onze Bedrijfsscan met een garagebeurt voor een auto waarbij deze zo wordt afgesteld dat deze optimaal en zuinig rijdt. Dat kan je met een bedrijf ook doen. Uiteindelijk scheelt dat in de portemonnee.” De ING Bedrijfsscan past in de ontwikkeling waarbij MKB ondernemers steeds meer gebruik kunnen maken van persoonlijk, hoogwaardig en relevant advies van de ING.

Uitgebreid en relevant advies

Uit de testperiode blijkt dat de MKB Bedrijfsscan bij uitstek geschikt is voor de branches Industrie, Groothandel en Zakelijke dienstverlening. Ook de omzet speelt een rol. Voor ondernemingen met een omzet vanaf circa 500.000 euro is het relevante voordeel het duidelijkste zichtbaar. Annerie Vreugdenhil: “We presenteren de ING Bedrijfsscan actief aan onze MKB klanten met een jaaromzet vanaf 200.000 euro. We beginnen bij de bedrijven waar we het meeste verschil kunnen maken. Hoe groter de omzet, des te meer betaalstromen en werkkapitaal waar efficiëntie te behalen is. En efficiënter ondernemen, betekent meer winst. Daar helpen we onze klanten graag bij.”

Annerie Vreugdenhil - Directeur Zakelijk van ING Nederland

Annerie Vreugdenhil - Directeur Zakelijk van ING Nederland