ING introduceert portal voor intermediairs ter ondersteuning van dagelijkse adviespraktijk

ING introduceert vandaag ING Excellent Support: een nieuw onderdeel binnen ING Excellent. Via het extranet kan het intermediair tegen een voordelig tarief producten en diensten afnemen die hen ondersteunen bij de dagelijkse adviespraktijk.

Volledige ondersteuning

Rob van Rooij, directeur Intermediair Hypotheken bij de ING: “We merken dat veel intermediairs behoefte hebben aan ondersteuning die verder gaat dan de opleidingen die wij nu binnen ING Excellent aanbieden. Om deze reden hebben wij met ING Excellent Support een portal ontwikkeld waar tussenpersonen terecht kunnen. Via ING Excellent Support hoeft een tussenpersoon zich geen zorgen te maken over de kwaliteit. Een leverancier krijgt pas toegang als hij voldoet aan de strenge kwaliteitseisen van ING Excellent. ING biedt de dienstverlening aan zonder winstoogmerk. Dankzij onze brede contacten kunnen wij de vraag van het intermediair en het aanbod in de markt bij elkaar brengen. Wij zijn er trots op dat wij met deze toevoeging het intermediair volledige ondersteuning en praktische handvatten kunnen bieden bij de dagelijkse adviespraktijk.”

Hoe werkt het?

Op de website van ING Excellent Support vindt het intermediair veel verschillende middelen en diensten die ze verder kunnen helpen in hun bedrijfsvoering. Het intermediair kan zelf bepalen op welke gebieden hij ondersteuning wenst en kiest hier dan de producten of diensten bij.  Vanaf de website linkt het intermediair door naar de leverancier waar direct de producten of diensten worden afgenomen.

Breed scala aan mogelijkheden

Binnen ING Excellent Support kan het intermediair terecht voor de volgende ondersteuning:
• Marketing & Leads
- uitvoering van social media beleid door een extern bedrijf
- uit naam van het intermediair verstuurde nieuwsbrieven aan klanten

• Advieskwaliteit & Compliancy
- het uit laten voeren van een Wft audit
- ondersteuning bij het werken conform de Wft
- gratis downloaden van AFM leidraden en Adviesrapporten.

• Financiën & Bedrijfseconomische aspecten
- gratis downloaden van publicaties ING Economisch Bureau.

• Provisieloos werken
- voorlichtingsbijeenkomsten die ING organiseert in samenwerking met Bureau D&O
- klant communicatiepakket met o.a. instructieboek met algemene leveringsvoorwaarden & opdracht tot dienstverlening

• Medewerkers & personeelsmanagement (Vanaf mei)
- een pakket met o.a. personeelscontracten, studie-overeenkomsten, beloningsafspraken, freelance overeenkomst
- Personeelspakket met o.a. beschrijving functieprofielen met salarisindicatie en een  algemene gids personeelsmanagement

• Financieel & Bedrijfseconomisch (Vanaf mei)
- ondersteuning bij incasso advieskosten
- kerncijfers Financiële branche
- rekenmodules voor bepalen kostprijs van advies (hypotheken & Verzekeren)

• Actualiteiten
- gratis dagelijkse nieuwsbrief ING Excellent

Gedurende het jaar worden er door de ING nieuwe producten en diensten toegevoegd. Het intermediair kan hier ook zelf suggesties voor achterlaten. Sinds 2009 biedt ING Excellent opleidingen aan voor onze tussenpersonen. De opleidingen worden beoordeeld met een ruime 8. Meer informatie is te vinden op www.ING-intermediairs.nl.

Rob van Rooij - Directeur Intermediair Hypotheken bij de ING

Rob van Rooij - Directeur Intermediair Hypotheken bij de ING