ING introduceert vernieuwd internetbankieren

Gefaseerde invoering nieuwe Mijn ING onder 4 miljoen klanten

ING heeft met behulp van haar klanten een vernieuwde Mijn ING ontwikkeld. Op basis van de feedback van klanten is een website ontworpen die overzichtelijker is en daardoor gemakkelijker en sneller te gebruiken. De vernieuwde Mijn ING zal de komende tijd gefaseerd geïntroduceerd worden aan ruim 4 miljoen particuliere klanten van de ING. Omdat zorgvuldigheid bij de overgang van deze grote groep klanten is vereist, lanceert de ING de nieuwe website in fases. Medio april kan de eerste groep klanten hiervan gebruik maken. In de daaropvolgende weken zullen de overige klanten overgaan. Klanten hoeven hiervoor zelf niets te doen.

Voor de ontwikkeling van de vernieuwde Mijn ING is uitvoerig onderzoek gedaan en goed geluisterd naar de suggesties van klanten. Een aanzienlijk aantal verbeteringen is doorgevoerd. Zo staan nu alle rekeningen overzichtelijk bij elkaar en kunnen klanten direct door naar de meest gebruikte pagina’s. Ook is er hulp beschikbaar op iedere pagina. Dit alles maakt het voor klanten mogelijk om sneller en eenvoudiger hun online bankzaken te doen. Wekelijks wordt er 12 miljoen keer ingelogd op Mijn ING en er vinden ongeveer 6 miljoen transacties plaats. Ruim 4 miljoen mensen internetbankieren bij de ING.

Inspelen op klantbehoeften

Michael Koutstaal, Directielid ING: “Onze klanten waarderen Mijn ING al goed. Ook de Consumentenbond geeft ons een 8,7. Toch willen we altijd verbeteren. De afgelopen maanden hebben we de vernieuwde website intensief getest en ontwikkeld met hulp van onze klanten. De pagina’s zijn moderner en frisser, maar we hebben vooral gekeken naar gebruiksgemak. Zo is de navigatie aangepast aan de wensen van deze tijd. Deze website maakt het voor ons mogelijk om nieuwe toepassingen eenvoudiger te implementeren. Hierdoor kan de ING in de toekomst nog sneller inspelen op veranderingen in klantbehoeften. Als eerste bank introduceerden wij internetbankieren en als grootste internetbank van Nederland willen we onze reputatie op dit vlak hooghouden”.

Mijn ING blijven verbeteren

De komende maanden zal Mijn ING nog verder worden verbeterd. Ook zal internetbankieren voor zakelijke klanten in de toekomst worden vernieuwd. ING wil haar klanten graag een online financiële thuisbasis bieden en blijft bij de ontwikkeling van Mijn ING voortdurend luisteren naar de suggesties van klanten.

Veilig internetbankieren

Het blijft belangrijk voor klanten om ook tijdens de overgang naar een nieuwe Mijn ING alert te blijven voor phishing mails en daar nooit op in te gaan. ING benadrukt dat de bank klanten nooit telefonisch of via een e-mail om inloggegevens vraagt. Als u gaat internetbankieren, log dan altijd zelf in via ING.nl.

Voor meer informatie over veilig bankieren en de vernieuwde Mijn ING kunt u terecht op:
www.ing.nl/particulier/internetbankieren/internetbankieren/mijn-ing/mijn-ing-wordt-binnenkort-vernieuwd/index.aspx

Michael Koutstaal - Directielid ING Nederland

Michael Koutstaal - Directeur Directe Kanalen