ING Nederland vernieuwt online nieuwsvoorziening

Actuele informatie via ING.nl/nieuws en www.twitter.com/INGnl_Nieuws

ING Nieuws

Vanaf vandaag kan iedereen die geïnteresseerd is in nieuws en actuele informatie van en over ING Nederland terecht in de nieuwe online newsroom op ING.nl/nieuws. Klanten, media en overige stakeholders kunnen hier terecht voor actuele nieuws- en persberichten, rechtenvrije video’s en foto’s, presentaties, achtergrondinformatie en een twitterfeed. De informatie in de online newsroom is eenvoudig te delen via sociale media. ING Nederland start vandaag tevens met een nieuwsaccount op Twitter: www.twitter.com/INGnl_Nieuws. Volgers ontvangen steeds het laatste nieuws van ING Nederland.

Het medialandschap verandert snel. Met deze online newsroom wil de ING informatie sneller beschikbaar stellen en deze bovendien makkelijker vindbaar en deelbaar maken voor haar klanten en stakeholders. ING Nederland is binnen de sociale media op vele terreinen actief. Een overzicht van de ING-activiteiten in sociale media is te vinden in de newsroom.

Met de lancering van ING.nl/nieuws en het nieuwsaccount op Twitter speelt ING in op vragen van media, klanten en overige stakeholders om op een laagdrempelige manier op de hoogte te kunnen blijven van actueel nieuws van ING Nederland. De feedback van klanten en journalisten en de door hen aangeven informatiebehoefte en gebruikerswensen lagen ten grondslag aan de ontwikkeling van de newsroom. Zo zijn specifiek voor journalisten tevens de contactgegevens en portefeuilleverdeling van de woordvoerders van ING Nederland beschikbaar.

Volg ons op Twitter

Het nieuwsaccount op Twitter @INGnl_Nieuws biedt actuele nieuwsberichten en verwijzingen naar nieuwe informatie op ING.nl/nieuws. Via Twitter en de newsroom kunnen de woordvoerders van ING Nederland sneller inspelen op actuele situaties en iedereen op de hoogte houden van de nieuwste informatie. Iedereen die geïnteresseerd is in ING Nederland kan ons vanaf nu volgen via www.twitter.com/INGnl_Nieuws en www.ing.nl/nieuws.