ING publiceert duurzaamheidsverslag 2011

Vandaag maakte ING Groep de publicatie bekend van haar duurzaamheidsverslag over 2011, ‘ING in de Samenleving’. Het verslag geeft een overzicht van de strategie en de prestaties van ING op het gebied van duurzaamheid over het afgelopen jaar. Daarnaast geeft het een gedetailleerde beschrijving van het standpunt van de onderneming over ethische, maatschappelijke en milieukwesties. Het rapport laat ook zien hoe ING haar invloed aanwendt om veranderingen te bevorderen. Dit alles wordt onder-bouwd met cijfers, praktijkvoorbeelden en commentaar van stakeholders.

Enkele hoogtepunten uit 2011

• ING maakte opnieuw deel uit van de 2011 DJSI World Index
• De afdeling Duurzaamheid rapporteert rechtstreeks aan de CEO van ING
• ING is 100% klimaatneutraal
• ING IM lanceerde een nieuw duurzaam kredietfonds, het ING Sustainable Credit Fund
• Verlenging van samenwerking met UNICEF voor drie jaar
• In 2011 kregen 118.101 kinderen toegang tot kwaliteitsonderwijs via het samenwerkingsverband ING-UNICEF

“Samen met onze klanten en andere stakeholders zijn we vastbesloten om een meer duurzame toekomst te helpen creëren. Daarom zullen we onze bronnen, vaardigheden en kennis blijven inzetten om zakelijk succes om lange termijn te waarborgen door het stimuleren van economische ontwikkeling, een gezond milieu en een stabiele samenleving”, zei Jan Hommen, CEO van ING.

Dankzij de waardevolle bijdragen van onze stakeholders geeft ‘ING in de Samenleving’ meer informatie over hoe we in gesprek zijn en contact onderhouden met klanten, ngo’s, toezichthouders, aandeelhouders en andere groepen belanghebbenden.

ING houdt haar duurzaamheidsprestaties sinds 1995 bij en monitort deze ook. Ieder jaar evalueert ING haar prestaties van het jaar daarvoor en communiceert zij de doelstellingen voor het volgende jaar. Het verslag over 2011 is gebaseerd op het raamwerk van het Global Reporting Initiative (GRI G3.1).

Meer weten over duurzaamheid bij ING? Lees dan het duurzaamheidsverslag over 2011,
‘ING in de Samenleving’ op www.ingforsomethingbetter.com. De Nederlandse versie van het verslag verschijnt 14 mei.

Samen met onze klanten en andere stakeholders zijn we vastbesloten om een meer duurzame toekomst te helpen creëren. Daarom zullen we onze bronnen, vaardigheden en kennis blijven inzetten om zakelijk succes om lange termijn te waarborgen door het stimuleren van economische ontwikkeling, een gezond milieu en een stabiele samenleving.

Jan Hommen - CEO ING Groep