Toelichting verhoging opslag variabele rente

Per 1 augustus verhoogt de ING de opslag van hypotheken met een variabele rente voor nieuwe klanten en voor bestaande klanten die een variabel leningdeel hebben afgesloten na 1 juni 2009. De rente van deze hypotheken (leningdelen) bestaat uit een marktrente (Euribor) plus een Opslag Variabele Rente. Deze opslag wordt verhoogd van 2,4% naar 2,75%. Het nieuwe tarief per 1 augustus is dan: Euribor + opslag van 2,75 %. Ook met de nieuwe opslag blijven de variabele tarieven van de ING zeer concurrerend in de markt. Alle klanten ontvangen een maand voor de ingangsdatum van de verhoging een schriftelijke bevestiging van de verhoging.

Waarom verhoogt de ING de opslag?

Voor de hypotheeklening die wij verstrekken moeten wij als bank geld aantrekken. Dit mogen wij gedeeltelijk met spaargeld doen, dat bij ons is ondergebracht, maar ook door op de kapitaalmarkt geld te lenen bij andere banken. Ontwikkelingen op de financiƫle markten en de aangescherpte regelgeving hebben ertoe geleid dat de kosten voor deze financiering al langere tijd stijgen. Hierdoor neemt de kostprijs voor hypotheken met een variabele rente toe, wat leidt tot een hogere opslag voor variabele hypotheken.

Meer informatie

Indien u vragen heeft neem dan contact op met uw tussenpersoon of met een van onze hypotheekadviseurs. U kunt ons bereiken op 020 22 888 88. Wij helpen u graag op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur..