Nieuwe ING Excellent Masterclass Nazorg voor intermediairs

ING Excellent organiseert een nieuwe Masterclass Nazorg. In deze masterclass krijgen deelnemers gerichte ondersteuning bij het invoeren van nazorg en beheer van bestaande klanten. Nazorg is een thema waar steeds meer intermediairs over nadenken vanwege het naderende provisieverbod. Daarnaast zien steeds meer intermediairs kansen in het beheer van hun bestaande portefeuille. De Masterclass Nazorg wordt gegeven in samenwerking met Bureau D&O.

Rob van Rooij, directeur Intermediair Hypotheken bij de ING: “Onze relatiemanagers krijgen regelmatige vragen over nazorg. Omdat ING het belangrijk vind dat het intermediair invulling geeft aan dit thema bieden wij deze masterclass aan tegen een scherp tarief.”

Inhoud Masterclass

Tijdens de drie uur durende masterclass verdiepen deelnemers zich uitgebreid in mogelijkheden op basis van de in de Wft gestelde eisen aan zorgplicht. De intermediair kan een antwoord verwachten op de volgende vragen:
- Wat moet het intermediair minimaal doen voor de klant?
- Welke invloed hebben de inducementregels op deze activiteiten?
- Welke activiteiten kan het intermediair in het serviceabonnement opnemen en welke activiteiten vallen expliciet niet onder het serviceabonnement?
- Welke tarieven moet je nu in rekening brengen en hoe kun je dit vertalen naar een serviceabonnement?
- Hoe leg je afspraken met de klant over nazorg correct vast?
- Wat moet het intermediair vastleggen als de klant geen of slechts een gedeeltelijke nazorg wenst?

Voorbeelden in de praktijk

De thema’s in deze masterclass worden aangevuld met voorbeelden uit de adviespraktijk. Daarnaast ontvangen deelnemers aan de masterclass door juristen van Bureau D&O opgestelde documenten die hen kunnen ondersteunen bij het regelen van nazorg voor hun eigen kantoor. In dit pakket zit onder andere een voorbeeld voor een nazorgabonnement bij hypotheken en documenten voor het correct vastleggen van afwijkingen in het verlenen van nazorg op basis van de wens van de klanten.

Rob van Rooij - directeur Intermediair Hypotheken bij de ING