‘Samen’ EK-hit voor Rene Froger en ING

Track ‘Samen’ van Rene Froger gratis te downloaden via ING Facebook

Oranje zijn we allemaal

Met de lancering van de EK-commercial vond vanmiddag de officiële aftrap plaats van de EK-campagne van ING, Hoofdsponsor van Oranje. De muziek van de commercial is van niemand minder dan Rene Froger, die vandaag zijn drukke voorbereidingen voor de Toppers speciaal onderbrak om bij de lancering aanwezig te kunnen zijn. Hij verraste medewerkers van de ING met een mini-optreden en bracht de EK-hit ‘Samen’ ten gehore. Uit handen van Nick Jue, CEO ING Nederland, werd hem symbolisch de eerste single van het nummer ‘Samen’ overhandigd.

Rene Froger over ‘Samen’: ”Samen is een echt voetballied, het ademt voetbal. Samen sta je sterk, we gaan er voor, nu moet het gebeuren, dat gevoel. In de commercial van ING met mijn nummer zie je mooie beelden van al die mensen, samen achter Oranje. Over een maand is het zover, ik heb er vertrouwen in!”

Nick Jue, CEO ING Nederland: “Het thema van de EK-campagne van de ING is ‘Oranje zijn we allemaal’. We willen met de campagne een bijdrage leveren aan het Oranjegevoel in Nederland in aanloop van en tijdens het Europees Kampioenschap voetbal. ‘Samen’ van Rene Froger is een op en top ‘feel good song’ die juist die saamhorigheid en het ‘Oranje zijn we allemaal’ gevoel feilloos weergeeft. Wij zijn bijzonder blij en trots dat Rene zijn medewerking wilde verlenen aan onze EK-campagne," aldus Jue.

Gratis download ‘Samen’

De EK-hitsingle van Rene Froger zal deze week beschikbaar komen als tijdelijke gratis download via de Facebook-pagina van ING. Het nummer is tevens als bonustrack toegevoegd op de repack van het album 'FROGER'. Rene Froger zal verder in de voorbereiding van Oranje, voor de aftrap van de oefenwedstrijden van het Nederlands Elftal op 26 mei, 30 mei en 2 juni de hit live zingen, speciaal voor het Oranje-legioen.

Oranje zijn we allemaal

Oranje staat voor betrokkenheid. En het mooie van die betrokkenheid is dat iedereen die voelt. Wel of geen voetballer, jong en oud, man of vrouw. Heel Nederland, in al haar diversiteit, deelt de liefde voor het voetbal en voor Oranje. 17 miljoen fans. 17 miljoen bondscoaches. 17 miljoen inwoners van Nederland Voetballand. Als we winnen, vieren we dat samen. Als we verliezen, balen we samen. De liefde voor het spel is voelbaar. Op het veld, in de kroeg, op het plein, in het stadion, in de huiskamer. Oranje zijn we allemaal.

Samen is een echt voetballied, het ademt voetbal. Samen sta je sterk, we gaan er voor, nu moet het gebeuren, dat gevoel. In de commercial van ING met mijn nummer zie je mooie beelden van al die mensen, samen achter Oranje. Over een maand is het zover, Ik heb er vertrouwen in!

Rene Froger - Zanger/Entertainer

Nick Jue - CEO ING Nederland

'Samen’ van Rene Froger is een op en top ‘feel good song’ die juist die saamhorigheid en het ‘Oranje zijn we allemaal’ gevoel feilloos weergeeft. Wij zijn bijzonder blij en trots dat Rene zijn medewerking wilde verlenen aan onze EK-campagne.

Nick Jue - CEO ING Nederland