Meer kijkers voor Nederland-Duitsland

De wedstrijd van Oranje tegen Duitsland trekt meer kijkers dan tegen Denemarken. Evenveel Oranjefans zijn van plan te gaan kijken in het café. Dat blijkt uit de ING Vraag van Vandaag van afgelopen week onder gemiddeld 62.000 respondenten per dag. Een kwart van de ondervraagden zou bereid zijn te betalen om Oranje op televisie te zien spelen, gemiddeld 5,50 euro per EK-wedstrijd.

Meer kijkers Nederland-Duitsland

We kijken weer massaal naar Oranje. Tweederde (67%) van de ondervraagden zag Oranje zaterdag tegen de Denen onderuit gaan. Zeven op de tien (72%) ondervraagden hoopt woensdag te zien hoe het Nederlands elftal die Mannschaft verslaat. De animo om in de kroeg te kijken is met 4% van de respondenten even groot als zaterdag tegen de Denen. Daarmee profiteren de kroegbazen extra omdat het op een woensdag normaalgesproken rustiger is. Zij kunnen nu grofweg een half miljoen klanten verwelkomen. Voor de uitbaters is het te hopen dat Oranje zo lang mogelijk blijft meedoen. Bij de WK-finale in 2010 keek zelfs 7% vanuit de kroeg. 20120612_EB_kijken_naar_oranje_in_cafe

17 miljoen euro ‘kijkgeld’ per wedstrijd

Het is wat waard om Oranje te zien voetballen op televisie. Een kwart (23%) van de ondervraagden heeft er geld voor over, gemiddeld 5,50 euro per EK-wedstrijd. Als inderdaad 23% van alle 18-plussers dit zou neerleggen dan komen we op een totaalbedrag van 17 miljoen euro per wedstrijd. 20120612_EB_betalen_voor_kijken_oranje