Nummer 1 hit voor René Froger met EK-hit ‘Samen’

De EK hit 'Samen' van René Froger bereikte vandaag de nummer 1 positie in de hitlijst. Daarmee blijft hij de vele andere EK singles die zijn verschenen ruimschoots voor. ‘Samen’ is de muziek van de EK-commercial van de ING, hoofdsponsor van Oranje. Het thema van de campagne is ‘Oranje zijn we allemaal’. De bank wil met de campagne een bijdrage leveren aan het Oranjegevoel in Nederland.

“Een op en top ‘feel good song’ die de saamhorigheid van het Nederlands publiek en het ‘Oranje zijn we allemaal’ gevoel feilloos weergeeft. Ik ben helemaal door het dolle heen en moet iedereen enorm bedanken voor de steun,” aldus René Froger.

Uit handen van Nick Jue, CEO ING Nederland, kreeg René Froger 26 mei j.l. al een Platina Award overhandigd om de mijlpaal van 80.000 downloads te vieren. Een ongekend aantal dat mede tot stand kwam door diverse acties van ING, waardoor aantal downloads zelfs verder opliep naar 100.000. “Als je dan ook nog eens met de gewone release de nummer 1 positie bereikt kan je niet anders dan super trots zijn”.

Zondag speelt Nederland de derde poulewedstrijd tegen Portugal. “Ik heb er net als de ING alle vertrouwen in dat het goed gaat komen zondag. Natuurlijk is het jammer dat we de eerste twee wedstrijden hebben verloren. Maar we hebben nog een kans, samen staan we sterk!” aldus Froger.

Een op en top ‘feel good song’ die de saamhorigheid van het Nederlands publiek en het ‘Oranje zijn we allemaal’ gevoel feilloos weergeeft. Ik ben helemaal door het dolle heen en moet iedereen enorm bedanken voor de steun.

René Froger - Zanger

René Froger - Zanger