Betalen met de Nachtwacht

ING en Rijksmuseum introduceren meesterwerken op Mijn Betaalpas

Nachtwacht

Vanaf vandaag is het mogelijk voor klanten van de ING om te betalen met de Nachtwacht. Al jaren is mogelijk om de ING Betaalpas te personaliseren met een eigen foto of afbeelding maar er is nu ook keuze uit dit beroemde schilderij en 8 andere meesterwerken uit het Rijksmuseum. Dit initiatief komt voort uit de nauwe samenwerking tussen de ING en het Rijksmuseum.

Op ing.nl kunnen klanten hun favoriete schilderij uitkiezen en er voor zorgen dat ze een meesterwerk van hun Betaalpas maken. Ze hebben onder meer de keus uit het Straatje van Vermeer, het Melkmeisje, de Staalmeesters en natuurlijk de Nachtwacht van Rembrandt.

Marie-Louise Oster-Mazel, woordvoerder ING Nederland: ‘Net als de rest van Nederland zijn wij trots op alles wat er te zien is in het Rijksmuseum. Wij zijn hoofdsponsor van het Rijksmuseum omdat wij daarmee het Rijksmuseum kunnen helpen om deze prachtige collectie in stand te houden. Maar we doen het ook omdat we de kunst zo dichtbij onze klanten kunnen brengen.’ Boris de Munnick, woordvoerder van het Rijksmuseum: ‘Dit zijn onze grootste meesterwerken. Het Rijksmuseum vindt het natuurlijk ontzettend leuk dat als je straks gaat betalen, dat je dan telkens je favoriete schilderij tegenkomt.’

Met meesterwerk gratis entree

Op vertoon van een reguliere Betaalpas krijgen alle ING-klanten vijftig procent korting op een entreekaartje van het Rijksmuseum. Wie één van de meesterwerken op zijn Betaalpas heeft staan, mag tot en met juli 2013 gratis naar binnen.

Hoofdsponsor van het Rijksmuseum

ING is hoofdsponsor van het Rijksmuseum. Cultuur is sinds jaar en dag belangrijk voor de klanten en medewerkers van de ING. Daarom sponsort de ING verschillende kunst- en cultuurprojecten met als doel deze voor een zo groot mogelijk publiek toegankelijk te maken. ING heeft hierin een keuze gemaakt voor de specifieke domeinen muziek en beeldende kunst.

Marie-Louise Oster-Mazel - Woordvoerder ING Nederland

Boris de Munnick - Woordvoerder Rijksmuseum