Kwartaalcijfers ING Groep

ING boekt onderliggende nettowinst over 2e kwartaal 2012 van EUR 1.045 miljoen

ING Groep heeft op 8 augustus de resultaten over het tweede kwartaal van 2012 bekendgemaakt. ING Groep heeft in het tweede kwartaal van 2012 een onderliggende nettowinst geboekt van EUR 1.045 miljoen. Dit is een daling van 17,8% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In het eerste kwartaal van 2012 bedroeg de nettowinst EUR 543 miljoen.

Financiële sterkte en klantbehoeftes hebben prioriteit

“ING boekte over het tweede kwartaal solide resultaten. In deze onzekere tijden heeft de financiële sterkte van het bedrijf onze hoogste prioriteit: kapitaal, liquiditeit en financiering zijn verbeterd”, aldus Jan Hommen, bestuursvoorzitter van ING Groep.

“Terwijl de crisis binnen de eurozone verslechterde, hebben we bij de Bank onze inspanningen opgevoerd om de risico’s binnen de beleggingsportefeuille te verminderen. Onze positie in Spanje is gereduceerd om de financieringsmismatch in dat land te verkleinen.”

“We blijven onvermoeibaar verder werken aan de realisatie van onze prestatieverbeteringsplannen en aan de voorbereiding van onze bank- en verzekeringsbedrijven op hun zelfstandige toekomst. Terwijl de Groep verder werkt aan haar transformatie blijven onze medewerkers de hoogste prioriteit geven aan de behoeftes van onze klanten door te zorgen voor een uitstekende dienstverlening en de producten te leveren die onze klanten nodig hebben”, aldus Jan Hommen.

Lees hier de Nederlandse samenvatting van de resultaten van ING Groep (PDF)

Lees hier het hele bericht over de kwartaalcijfers ING Groep (Engelstalig)

ING boekte over het tweede kwartaal solide resultaten. In deze onzekere tijden heeft de financiële sterkte van het bedrijf onze hoogste prioriteit: kapitaal, liquiditeit en financiering zijn verbeterd.

Jan Hommen - Bestsuursvoorzitter ING Groep

Jan Hommen - Bestuursvoorzitter ING Groep

We blijven onvermoeibaar verder werken aan de realisatie van onze prestatieverbeteringsplannen en aan de voorbereiding van onze bank- en verzekeringsbedrijven op hun zelfstandige toekomst. Terwijl de Groep verder werkt aan haar transformatie blijven onze medewerkers de hoogste prioriteit geven aan de behoeftes van onze klanten door te zorgen voor een uitstekende dienstverlening en de producten te leveren die onze klanten nodig hebben.

Jan Hommen - Bestuursvoorzitter ING Groep