ING wint prijs voor de beste Private Bank 2012

Klanten positief over service, know how, prijs en resultaat

ING heeft vanavond de onafhankelijke prijs van het zakenblad Incompany in ontvangst genomen voor de beste Private Bank 2012. ING heeft deze prijs gewonnen vanwege haar goede prestaties op het gebied van service, know how, resultaat en prijs. De prijs is uitgereikt aan Karien van Gennip, Directeur Private Banking & Beleggen bij ING Nederland.

Jaarlijks houdt Incompany een onderzoek onder klanten naar hun tevredenheid over onder andere Private Banken in Nederland. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door gerenommeerde onderzoeksbureau Blauw Research.  “We zijn zeer verheugd dat onze klanten, maar ook onze potentiële klanten, ons hebben verkozen tot de beste Private Bank,” zegt van Gennip. “We hebben de afgelopen jaren heel bewust gewerkt aan het verder  verbeteren van de dienstverlening aan onze klanten. Het is fantastisch om te zien dat onze klanten die verbetering ervaren en waarderen en we bedanken ze voor het vertrouwen in ons. Wij hebben deze toegenomen waardering ook gezien bij de meting van onze Net Promotor Score (NPS). Deze score geeft aan hoe aanbevelenswaardig klanten een organisatie vinden. Onze klanten spreken hun waardering uit over onze dienstverlening en dat is een teken dat we op de goede weg zijn. Wat de prijs extra bijzonder maakt is dat ING Private Banking de hoogste scores kreeg  in alle categorieën: service, resultaat, know how en prijs. De toekenning van de award is een erkenning van de inzet van al onze medewerkers en daar ben zeer trots op.”

Inzicht en overzicht voor de klant

ING Private Banking heeft de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in de verbetering van haar dienstverlening. Zo zijn er client service teams ingesteld om de persoonlijke relatie met de klant verder te verbeteren. Ook kunnen klanten bij de ING hun eigen private banker kiezen op basis van zijn persoonlijk profiel om zo een ideale match te creëren tussen de klant en haar banker.  Hiermee speelt ING in op de adviesbehoefte van de klant met als belangrijkste doel de klant inzicht te geven en overzicht te bieden in hun financiële situatie om onzekerheid over de toekomst te verminderen. “Werken aan een constante verbetering van onze dienstverlening, is één van de belangrijkste taken van onze bank. Ik vind het dan ook prachtig om te zien dat onze klantfocus zijn vruchten afwerpt’, aldus van Gennip.

Vernieuwing

Naast de investering in de klantrelatie is op het gebied van beleggen een aantal ingrijpende veranderingen doorgevoerd, zoals de ontwikkeling van een nieuw prijsmodel met een all-in service fee waarbij klanten geen transactiekosten of bewaarloon betalen. Met de invoering van dit model speelt de ING in op de behoefte van klanten om beleggen transparanter te maken. Ook is het beleggingsadvies sinds 2009 anders gestructureerd.. Dit biedt een duidelijker richtsnoer voor de klant en levert een constantere kwaliteit met betere beleggingsresultaten. Hierdoor kan de klant kiezen uit onafhankelijke beleggingsstrategieën die al enkele jaren een goede performance laten zien. ‘We zullen hard blijven werken om het klantvertrouwen vast te houden en verder uit te bouwen’, “zegt van Gennip.

We hebben de afgelopen jaren heel bewust gewerkt aan het verder verbeteren van de dienstverlening aan onze klanten. Het is fantastisch om te zien dat onze klanten die verbetering ervaren en waarderen en we bedanken ze voor het vertrouwen in ons.

Karien van Gennip - Directeur Private Banking & Beleggen

Onze klanten spreken hun waardering uit over onze dienstverlening en dat is een teken dat we op de goede weg zijn. Wat de prijs extra bijzonder maakt is dat ING Private Banking de hoogste scores kreeg in alle categorieën: service, resultaat, know how en prijs. De toekenning van de award is een erkenning van de inzet van al onze medewerkers en daar ben zeer trots op.

Karien van Gennip - Directeur Private Banking & Beleggen

Werken aan een constante verbetering van onze dienstverlening, is één van de belangrijkste taken van onze bank. Ik vind het dan ook prachtig om te zien dat onze klantfocus zijn vruchten afwerpt.