Periodieke Overschrijving

Met een Periodieke Overschrijving zorgt u voor een periodieke betaalopdracht naar een andere rekening. Bijvoorbeeld uw maandelijkse huur of contributie.

Wat is de Periodieke Overschrijving?

  • Periodiek geld overschrijven naar een andere rekening
  • Eenvoudig te regelen via Mijn ING
  • Eenvoudig in te trekken tot de dag voor uitvoer
  • Een Periodieke Overschrijving is gratis voor particuliere klanten van ING

Nieuwe Periodieke Overschrijving via Mijn ING

U kunt een nieuwe periodieke overschrijving maken via

  1. Log in op Mijn ING (internetbankieren)
  2. Bij ‘Alles in Mijn ING’ klikt u bij ‘Betalen’ op ‘Overschrijven’. Hierna verschijnt het scherm ‘Nieuwe opdracht’
  3. U kunt kiezen of u de overschrijving direct of op een later tijdstip doet. U kunt bijvoorbeeld opgeven dat uw overschrijving de 15e van de maand moet worden gedaan. U geeft dit aan in het veld ‘Uitvoerdatum'.
  4. Wilt u dezelfde overschrijving periodiek laten plaatsvinden, wijzig dan de frequentie van ‘eenmalig’ naar de gewenste frequentie.
Uw ingeplande overschrijving vindt u – na verzending - onder ‘Alles in Mijn ING’ bij ‘Betalen’ na klik op ‘Ingeplande opdrachten’ terug.

U vindt het overzicht van de opdrachten die zijn verzonden in Mijn ING. Bij ‘Alles in Mijn ING’ klikt u bij ‘Overzichten’ op ‘Ingeplande opdrachten’.

Wijzigen Periodieke Overschrijving

U wijzigt een Periodieke Overschrijving door deze in te trekken en een nieuwe Periodieke Overschrijving aan te maken. Dat regelt u op de volgende manier: log in op Mijn ING (internetbankieren). Bij ‘Alles in Mijn ING’ klikt u bij ‘Overzichten’ op ‘Ingeplande opdrachten’. In het scherm ‘Ingeplande opdrachten’ kunt u uw opdracht(en) intrekken door op het kruisje achter uw opdracht te klikken. Een nieuwe Periodieke Overschrijving aanmaken? Ga daarvoor naar ‘Alles in Mijn ING’ en klik bij ‘Betalen’ op ‘Overschrijven’.

Uw Periodieke Overschrijving intrekken

Dat regelt u door de volgende stappen te volgen:

  • Log in op Mijn ING (internetbankieren)
  • Bij ‘Alles in Mijn ING’ klikt u bij ‘Overzichten’ op ‘Ingeplande opdrachten’.In dit scherm kunt u opdrachten wijzigen of intrekken

Gebruikt u geen Mijn ING of Mobiel Bankieren App?

Dan kunt u een Periodieke Overboeking voortijdig laten beëindigen via 020 22 888 88. Wij helpen u graag op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Verwerking

Als de opgegeven uitvoeringsdatum niet op een werkdag valt, dan wordt het bedrag op de geplande uitvoeringsdatum gereserveerd ten laste van de bestedingruimte op uw Betaalrekening. De overschrijving wordt op de eerstvolgende werkdag definitief gemaakt. Heeft u een periodieke betaalopdracht staan voor iedere 31e van de maand? Als de maand 30 dagen heeft, voert de ING uw opdracht uit op de laatste kalenderdag van de maand.

Als u onvoldoende bestedingsruimte op uw Betaalrekening heeft, dan biedt de ING de eerstvolgende 4 dagen na de opgegeven datum de opdracht nogmaals aan. De opdracht vervalt als u na deze 4 dagen nog steeds onvoldoende bestedingsruimte op uw Betaalrekening heeft. U ontvangt hierover geen schriftelijk bericht. In Mijn ING ziet u de Periodieke Overschrijving terug in het menu Geweigerde Opdrachten.

Volg ING op Facebook

Volg ING op Facebook
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws, discussieer mee en doe mee aan speciale Facebook-acties!

Like ons op Facebook