Veelgestelde vragen over Betalen

Pakketten

  • 1.

    Bekijk welke pakketten er zijn.

  • 2.

    Omdat er steeds meer betaalproducten en -diensten met verschillende prijzen worden geïntroduceerd, is het steeds lastiger overzicht te houden en keuzes te maken. Daarom heeft de ING de betaalproducten en -diensten die het meest worden gebruikt, gebundeld in 3 pakketten tegen een voordelig tarief. Zo wordt de keuze voor u eenvoudiger

  • 3.

    Nee, de Kinder- en Jongerenrekening van de ING vallen niet binnen één van de 3 pakketten.

  • 4.

    Bekijk de verschillende pakketten.

  • 5.

    Het BetaalPakket bevat een Betaalrekening, een Betaalpas, Mijn ING (internetbankieren), Mobiel Bankieren met de gratis App, de Saldolijn, een Creditcard en extra Creditcard (voor bijvoorbeeld uw partner), voordeel bij geldopnames buiten eurolanden, Registratiediensten, Sleutelretourservice, Emergency Cash, maandelijkse afschriften en overschrijvingskaarten.

    Het RoyaalPakket bevat naast alle producten en diensten van het BetaalPakket nog allerlei extra services en producten; een gratis Betaalpas voor uw mederekeninghouder, een Platinumcard voor u en uw partner in plaats van een Creditcard en 10% korting op de premie van de Doorlopende ING Reis- en Annuleringsverzekering. Daarnaast kunt u met uw Platinumcard profiteren van exclusieve extra’s zoals Hertz #1 Club Gold-lidmaatschap.

  • 6.

    U kunt direct een betaalpakket aanvragen met het online aanvraagformulier.

  • 7.

    Meer informatie over het wijzigen van uw betaalpakket.

  • 8.

    Als u een Platinumcard bij uw RoyaalPakket heeft, wordt deze vervangen door een Creditcard als onderdeel van het BetaalPakket.

    Voor een aantal diensten die u bij het BetaalPakket gebruikt, moet u apart betalen (bijvoorbeeld een extra Betaalpas). In het ‘Kostenoverzicht ING betaalproducten particulieren’ vindt u een overzicht van alle kosten.

    Zet u uw pakket om en wilt u geen gebruik meer maken van de producten waar u apart voor moet betalen? Geef dit dan aan wanneer u uw pakket laat wijzigen. Mijn ING (internetbankieren), Mobiel Bankieren en de Saldolijn kunt u altijd blijven gebruiken. Ook als u uw pakket omzet.

  • 9.

    Een aantal extra producten en diensten uit uw Betaal- of RoyaalPakket zitten niet in het BasisPakket. Als u wel van deze producten en diensten gebruik wilt blijven maken, gaat u hier naast de kosten van het BasisPakket apart voor betalen. In het ‘Kostenoverzicht ING betaalproducten particulieren’ kunt u zien voor welke producten en diensten dit geldt. Denk bijvoorbeeld aan een creditcard, een tweede Betaalpas of Registratiediensten.

    Zet u uw pakket om en wilt u geen gebruik meer maken van de producten waar u apart voor moet betalen? Geef dit dan aan wanneer u uw pakket laat wijzigen. Mijn ING (internetbankieren), Mobiel Bankieren en de Saldolijn kunt u altijd blijven gebruiken. Ook als u uw pakket omzet.

  • 10.

    Sommige klanten vinden het onterecht dat wij geld vragen voor een betaalpakket. De ING vraagt deze bijdrage om de kosten van het betalingsverkeer (bijvoorbeeld alle geldautomaten, bankkantoren, personeel en systemen) deels te dekken. In de meeste landen in Europa zijn de tarieven voor particulier betalingsverkeer veel hoger dan in Nederland.

  • 11.

    Uw pakketkosten worden in de eerste maand van het nieuwe kalenderkwartaal van uw rekening afgeschreven.

  • 12.

    Met slechts één telefoontje naar de ING laat u al uw passen en creditcards (van verschillende banken) in één keer blokkeren via 058 244 99 57 (24 uur per dag 7 dagen per week, lokaal tarief). Als u de geblokkeerde betaalkaart van een andere bank of instelling weer wilt laten deblokkeren moet u dat zelf regelen. Meer informatie over de Registratiediensten vindt u hier.

  • 13.

    Meer informatie over het beëindigen van uw betaalpakket met bijbehorende Betaalrekening.

  • 14.

    Om te voorkomen dat uw gegevens in verkeerde handen zouden vallen, vraagt de ING bij elk contact om de veiligheidsgegevens die u heeft opgegeven bij het invullen van het formulier ‘Registratiediensten aanvragen’. Uiteraard wordt alle informatie vertrouwelijk behandeld.

  • 15.

    Deze service, behorende bij de Registratiediensten, herinnert u 3 maanden voorafgaand aan de vervaldatum van uw geregistreerde documenten (bijvoorbeeld uw paspoort of rijbewijs) om deze documenten tijdig te verlengen. Hierdoor komt u nooit voor onaangename verrassingen te staan.

  • 16.

    In het welkomstpakket van het BetaalPakket en het RoyaalPakket zit een sleutelhanger die voorzien is van een persoonlijk registratienummer die u aan uw sleutels bevestigt. In het welkomstpakket zit het formulier ‘Registratiediensten aanvragen’, hiermee kunt u, naast uw betaalpassen en documenten, ook de sleutelhanger laten registreren. Als u de sleutels kwijtraakt, kan de vinder ze in een brievenbus deponeren. Aan de hand van het registratienummer worden uw naam en adres opgezocht. U ontvangt de sleutels dan zo spoedig mogelijk per aangetekende post retour. Deze service is geheel gratis voor deelnemers aan het BetaalPakket en het RoyaalPakket.

  • 17.

    Elke Betaalrekeninghouder ontvangt standaard een keer per maand een afschrift van de ING. Ook kunt u de toezending van uw afschriften eenvoudig stopzetten in Mijn ING.