Veelgestelde vragen over Klantenservice

Algemeen

  • 1.

    De ING ondersteunt de volgende configuraties:

    • Windows 8 + Internet Explorer 10
    • Windows 7 + Internet Explorer 10 of Internet Explorer 9 of Google Chrome of Firefox laatste vrijgegeven versie
    • Windows Vista + Internet Explorer 9 of Google Chrome
    • MacOS 10.8 + Safari 6
    • MacOS 10.7 + Safari 5.1.7

    Recente versies van browsers zijn te downloaden op websites als:

    Het is mogelijk dat ING.nl ook werkt onder andere systemen. De ING kan dan echter geen volledig goede werking garanderen.

    Wilt u een aanvraag doen, maar lukt dit niet met uw browser, bel dan 020 22 888 88. Wij helpen u graag op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

  • 2.

    Meerdere klanten hebben in het verleden helaas ervaren dat de online formulieren op ING.nl niet in alle browsers goed werkten. Dit probleem is sinds september 2010 opgelost. Zowel Mijn ING (internetbankieren) als de online formulieren van de ING werken nu op alle computersystemen en in alle browsers zoals Chrome, Firefox en Safari.

  • 3.

    In Mijn ING vindt u al uw af- en bijschrijvingen van uw Betaal- en Spaarrekening, tot 16 maanden terug. Volg de onderstaande stappen om met Mijn ING eenvoudig het begin- en eindsaldo van uw Betaal- en Spaarrekening op te vragen.

    Opvragen begin- en eindsaldo van uw Betaalrekening(en) en Spaarrekening(en)

    • Log in op Mijn ING
    • Bij ‘Alles in Mijn ING’ klikt u bij ‘Overzichten’ op ‘Jaaroverzichten’
    • Klik op de link 'Afdrukken'
    • Vul onder 'selectie van de gegevens' de periode in van het belastingjaar, dus: '31-12-200X' t/m '31-12-200X'
    • Klik vervolgens op 'Aanpassen'

    Opvragen begin- en eindsaldo van uw Spaarrekening(en)

    • Log in op Mijn ING
    • Ga naar 'Sparen'
    • Klik in het linkermenu op 'Rekeningen raadplegen'
    • Kies vervolgens in het linkermenu voor 'Spaarrekeningen'
    • Mocht u meerdere Spaarrekeningen hebben, selecteer dan de gewenste Spaarrekening
    • Klik op de link 'Afdrukken'
    • Vul onder 'selectie van de gegevens' de periode in van het belastingjaar, dus: '31-12-200X' t/m '31-12-200X'
    • Klik vervolgens op 'Aanpassen'.
    U kunt deze overzichten afdrukken voor uw eigen administratie. Let op! Wanneer u een Betaalrekening of Spaarrekening opheft, verdwijnen de gegevens over deze rekening direct uit Mijn ING.
  • 4.

    U heeft aangegeven behoefte te hebben aan een Engelse versie van de website. Op dit moment onderzoeken wij de mogelijkheden.

  • 5.

    We are sorry but we do not have an English version of the site. If you have any questions, please contact our Customer Service Desk: 020 565 50 10. Available on week days from 8.00 till 21.00 h. and on Saturday from 9.00 till 17.00 h.

  • 6.

    U kunt uw oplossing invullen op de website Mijn Geld of schriftelijk sturen naar:

    ING afd. interne communicatie
    Bijlmerdreef 24
    1102 CT Amsterdam

    De juiste oplossing van de puzzel vindt u in het volgende Mijn Geld magazine.

    Wist u dat er ook een online versie bestaat van Mijn Geld? Op de website Mijn Geld vindt u antwoord op al uw financiële vragen.

    > Neem een kijkje: www.mijngeld.nl

  • 7.

    De ING accepteert de volgende identiteitsbewijzen (geen kopieën):

    • Een geldig paspoort
      • Nederlandse paspoorten
      • Buitenlandse paspoorten
      • Diplomatieke paspoorten
      • Dienstpaspoorten
    • Een geldig Nederlands rijbewijs. Buitenlandse rijbewijzen worden niet geaccepteerd.
    • Een geldige Nederlandse identiteitskaart Een geldige identiteitskaart die is afgegeven door een lidstaat binnen de Europese Unie. Het document moet altijd zijn voorzien van een pasfoto en de naam van de houder.
    • Reisdocumenten voor vluchtelingen en vreemdelingen Vreemdelingendocumenten, afgegeven op grond van de vreemdelingenwet 2000

    Let op: met een buitenlands identiteitsbewijs kunt u voor identificatie alleen terecht bij een ING-kantoor en niet bij een ING Servicepunt.