Veelgestelde vragen over Mobiel Bankieren

Algemeen

  • 1.

    U regelt hiermee altijd en overal uw dagelijkse bankzaken. Kijk voor een overzicht van de mogelijkheden.

  • 2.

    Als u een Betaalrekening met Betaalpas heeft en bankiert via Mijn ING (internetbankieren) kunt u de app gebruiken. U kunt de app voor zakelijke rekeningen gebruiken als u toegang heeft tot Mijn ING Zakelijk (internetbankieren).

    Let op:
    U kunt uw zakelijke rekeningen niet toevoegen in de BlackBerry App en de Windows App 8-tablet of pc.

  • 3.

    Ja, dat kan. U dient wel voor ieder toestel een aparte bevestigingcode op te halen in Mijn ING.

  • 4.

    Ja, om de App te gebruiken heeft u een mobiele data- of WiFi-verbinding nodig. Wij raden het echter af om gebruik te maken van open WiFi-netwerken. Bijvoorbeeld in een café, winkel of trein. U weet namelijk niet of de draadloze internetverbinding goed beveiligd is.

  • 5.

    Omdat u niet zeker weet of de draadloze verbinding goed beveiligd is raden wij het af om voor de Mobiel Bankieren App gebruik te maken van open WiFi-netwerken.

  • 6.

    Nee, maar de app krijgt met elke update meer handige functies. U kunt met de app nu al onder andere het volgende regelen. 

    • Geld overmaken 
    • Saldo checken van uw Betaalrekening(en) en spaarrekening(en) 
    • Uw af- en bijschrijvingen bekijken 
    • Sparen 
    • De af- en bijschrijvingen van uw creditcard bekijken 
    • Buitenlandse betalingen doen 
    • Betalen via iDEAL
    Goed om te weten: alle andere bankzaken (zoals digitale nota’s en lenen) regelt u via Mijn ING
  • 7.

    Nee. U maakt alleen gebruik van een TAN-code om u aan te melden voor de Mobiel Bankieren App. Daarna maakt u een mobiele pincode aan. Hiermee heeft u toegang tot uw rekeningen en bevestigt u uw betalingen.

  • 8.

    In het menu van de App drukt u op ‘Instellingen’. Hier kunt u eenvoudig selecteren waar u wilt dat uw Betaalpas werkt: door ‘Europa’ of ‘Wereld’ aan te vinken. Een wijziging is binnen 24 uur verwerkt.

    Belangrijk: dit kan alleen in de Mobiel Bankieren App voor iOS of Android.

  • 9.

    Ja, als u in het menu van de App naar ‘Instellingen’ gaat, kunt u eenvoudig aangeven of u een melding wilt ontvangen als u buiten Europa bent. Zo kunt u ter plaatse uw pasgebruik in de App aanpassen naar ‘Wereld’. Een wijziging is binnen 24 uur verwerkt. 

    Belangrijk: dit kan alleen in de Mobiel Bankieren App voor iOS of Android.

  • 10.

    Heeft u een helpende hand nodig bij mobiel bankieren? Als u een iPad, iPhone 3Gs, iPhone 4 of iPhone 4s heeft, kunt u de voice over aanzetten. Deze legt de stappen in de Mobiel Bankieren App aan u uit. U vindt de voice over in uw mobiele toestel onder ‘Instellingen’. Kies daarna voor ‘Algemeen’ en dan voor ‘Toegankelijkheid’. Na deze laatste stap ziet u de optie ‘Voice over’ en kunt u deze aanzetten.

  • 11.

    Ja, als u de app regelmatig update, kunt u ook gebruikmaken van de Engelse versie. Wilt u dit instellen?

    iOS:

    1. Ga naar instellingen
    2. Selecteer ‘English’
    3. Sluit de app volledig

    Android:

    1. Ga naar instellingen
    2. Selecteer de taal ‘English’
    3. Sluit de app af.

    Windows Phone:

    1. Ga naar instellingen in uw ’App bar’
    2. Selecteer ‘English' 

    BlackBerry:

    1. Gebruik de menu-knop
    2. Ga naar instellingen
    3. Selecteer de taal ‘English’

    Bij een update naar de meest recente versie van de app:

    • Na de update van de laatste versie opent de app met het logo van de ING
    • Stel daar de taal in
  • 12.

    De Mobiel Bankieren App van de ING is te downloaden voor Apple, Android, Windows Phone, Windows 8 en Blackberry. Omdat voor de Mobiel Bankieren App een Nederlandse betaalrekening nodig is, is de app te downloaden in stores waar ook veel Nederlanders zich bevinden. 

    De app is te downloaden in de stores van: Aruba, Australië, België, Canada, Duitsland, Frankrijk, Israël, Italië, Luxemburg, Monaco, Nederlandse Antillen, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Rusland, Spanje, Suriname, Turkije, Uganda, Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Zuid Afrika, Zweden en Zwitserland. 

    Heeft u een Nederlandse rekeningen bij de ING, Mijn(ING) Internet bankieren en wilt u graag in een ander land gebruik maken van de Mobiel Bankieren App ? Dan kunt u ons dat laten weten. Dit kan via sociale media en via ing.nl We zullen dan in een volgende release de Mobiel Bankieren App ook beschikbaar stellen in het betreffende land. 

    De app zal alleen niet beschikbaar komen in: Cuba, Iran, Noord-Korea, Myanmar, Zuid-Soedan, Soedan en Syrië.