Veelgestelde vragen over Mobiel Bankieren

Beëindigen en blokkeren

  • 1.

    Bij diefstal of verlies van uw mobiele telefoon of tablet belt u zo snel mogelijk naar onze Alarmlijn: 020 22 888 88 (lokaal tarief). Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Om misbruik te voorkomen, blokkeren wij direct de Mobiel Bankieren App op uw mobiele toestel.

    Ook kunt u zelf de Mobiel Bankieren App blokkeren. Log in op Mijn ING (internetbankieren) en kies voor 'Mobiel Bankieren' onder 'Mijn gegevens en instellingen'. Hier ziet u een overzicht van uw toestel(len). Hier kunt u eenvoudig uw app blokkeren door te kiezen voor de optie 'Blokkeren'.

  • 2.

    U kunt de app op 3 manieren blokkeren:

    • verwijder de app van uw mobiele telefoon
    • vul 3 keer een verkeerde mobiele pincode in
    • Log in op Mijn ING (internetbankieren) en kies voor 'Mobiel Bankieren' onder 'Mijn gegevens en instellingen'. Hier ziet u een overzicht van uw toestel(len). Hier kunt u eenvoudig uw app blokkeren door te kiezen voor de optie 'Blokkeren'.
    In het geval van diefstal of vermissing kunt u ook bellen met onze Alarmlijn: 020 22 888 88 (lokaal tarief). Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Om misbruik te voorkomen, blokkeren wij dan direct de Mobiel Bankieren App op uw mobiele telefoon.

  • 3.

    Als uw app is geblokkeerd en u weer gebruik wilt maken van de Mobiel Bankieren App kunt u zich opnieuw aanmelden. Na het invoeren van de bevestigingscode, het accepteren van de voorwaarden en het invoeren van een mobiele pincode kunt u weer veilig mobiel bankieren.

    Als de ING fraude vermoedt, kunnen wij de toegang tot de Mobiel Bankieren App blokkeren. We doen dit om uw bankzaken te beschermen. Uiteraard kunt u altijd rekenen op telefonische ondersteuning van onze experts: 020 22 888 88 (lokaal tarief).