Veelgestelde vragen over Mobiel Bankieren

Rekeningoverzicht & Transactieoverzicht

  • 1.

    Dat kan tot 16 maanden terug. In Mijn ING (internetbankieren) kunt u uw rekeningafschriften tot 5 jaar terug zien.

  • 2.

    Uw betalingen zijn direct zichtbaar in de Mobiel Bankieren App. Uw saldo- en transactieoverzicht is meteen bijgewerkt.

    Het kan in sommige gevallen voorkomen dat u de betaling niet in uw bij- en afschrijvingen ziet staan. Dit kan 2 redenen hebben:

    1. De opdracht is afgekeurd. Ga naar het menu en selecteer agenda. Daar vindt u een overzicht van de geweigerde opdrachten.
    2. De opdracht is nog niet uitgevoerd en moet nog worden verwerkt door de ING-systemen. Zodra uw opdracht is verwerkt, is deze zichtbaar in uw bij- en afschrijvingen.
  • 3.

    • Ga naar het hoofdmenu
    • Ga bij ‘Menu’ naar ‘Instellingen’
    • Kies voor ‘Saldo op inlogscherm’
    • Selecteer de rekeningen waarvan u het saldo wilt zien voor het inloggen (dit kan per rekening).

  • 4.

    Elke maand moet u minimaal één keer inloggen om deze functie ‘actief’ te houden.

  • 5.

    Ja, dat kan. Deze kunt u terugzien in Mijn ING (internetbankieren) bij ‘Geweigerde opdrachten’. In de Mobiel Bankieren App vindt u deze door in het menu Agenda te selecteren. Daar staat een overzicht van de geweigerde opdrachten.

  • 6.

    Dit kan alleen met de Mobiel Bankieren App voor Android of Apple.

    • Android: u vindt het zoekscherm met het zoek-icoontje rechtsboven in het ‘Af/bij’-scherm.
    • Apple: u krijgt het zoekscherm te zien als u het ‘Af/bij’-scherm een stukje naar beneden trekt.

    Met de Mobiel Bankieren App voor Windows of Blackberry is dit helaas nog niet mogelijk.

  • 7.

    Dit kan alleen met de Mobiel Bankieren App voor Android of Apple. Een zoekopdracht zoekt standaard niet verder dan 12 maanden terug. Met ‘Verder zoeken’ kunt u vervolgens tot 16 maanden terugzoeken.

    Met de Mobiel Bankieren App voor Windows of Blackberry is het helaas nog niet mogelijk in uw af- en bijschrijvingen te zoeken.

  • 8.

    Ja, u ziet uw mobiele transacties (met het kenmerk GT) terug op het transactieoverzicht in Mijn ING (internetbankieren) en/of op uw afschriften.

  • 9.

    Deze worden aangegeven met de afkorting GT, net als uw transacties in Mijn ING. Uw mobiele transacties worden namelijk op dezelfde manier afgehandeld als de transacties via Mijn ING (internetbankieren).

  • 10.

    Een reservering is een betaaltransactie die niet meer kan worden ingetrokken, maar nog niet volledig is verwerkt. Het saldo van uw Betaalrekening is al met het bedrag van de reservering verlaagd (afschrijving) of verhoogd (bijschrijving).

    Wanneer betaaltransacties op werkdagen voor 22.00 uur zijn verricht, worden deze nog op dezelfde dag volledig verwerkt. Het verwerken van betaaltransacties vindt meerdere keren per werkdag plaats, waarbij de reservering wordt omgezet in een boeking. Als een betaaltransactie niet op een werkdag of na 22.00 is verricht, vindt de boeking de eerstvolgende werkdag plaats. De datum van de reservering wordt na boeking automatisch aangepast aan de boekdatum. Een betaaltransactie is volledig verwerkt na boeking.

    Een reservering is herkenbaar aan de toevoeging “*(reservering)”.

  • 11.

    Als u in Mijn ING een betaling naar het buitenland heeft gedaan, kunt u deze ook op het transactieoverzicht in uw App terugvinden. Staat deze betaling er niet of slechts gedeeltelijk? Dan is de betaling gereserveerd. Zodra de betaling definitief is overgeboekt, wordt de transactie wel correct weergegeven in de App.

  • 12.

    Ja, dat kan. U kunt daarnaast ook aangeven welke rekeningen u wilt zien in de Mobiel Bankieren App. Wilt u dit instellen? Open daarvoor eerst uw rekeningenoverzicht.

    • iPhone/iPad: ga naar 'Wijzigen'
    • Android: ga naar het icoon ‘Wijzigen’
    • BlackBerry: ga naar ‘Wijzigen’ onder ‘Menu’

    Voor Windows 8 en Windows Phone is het helaas nog niet mogelijk om dit aan te passen.

  • 13.

    Wanneer u uw iPad in landscape modus gebruikt kunt u uw rekeningenoverzicht vernieuwen. Uw transactieoverzicht wordt dan ook automatisch vernieuwd.

  • 14.

    Ja, dat kan. U kunt daarnaast ook elke rekening een naam geven in de Mobiel Bankieren App. Wilt u dit instellen? Open daarvoor eerst uw rekeningenoverzicht.

    • iPhone/iPad: ga naar 'Wijzigen'
    • Android: ga naar het icoon ‘Wijzigen’
    • BlackBerry: ga naar ‘Wijzigen’ onder ‘Menu’ in het rekeningoverzicht
    • Selecteer de rekening die u een naam wilt geven en vul een naam in

    Voor Windows 8 en Windows Phone is het helaas nog niet mogelijk om dit aan te passen.

  • 15.

    Een PDF versturen vanuit de Mobiel Bankieren App met Gmail kan alleen als u Android versie 4.0 of hoger heeft in combinatie met de meest recente versie van de Gmail app.