Veelgestelde vragen over Mobiel Bankieren

Sparen

  • 1.

    Een naam die langer is dan 40 tekens past niet. De naam van uw rekening kan dus niet langer zijn dan deze lengte.

  • 2.

    U kunt elke rekening een naam geven in de Mobiel Bankieren App. Wilt u dit instellen? Open daarvoor eerst uw rekeningenoverzicht.

    • iPhone/iPad: ga naar 'Wijzigen' en selecteer de rekening die u een naam wilt geven
    • Android: ga naar het icoon ‘Wijzigen’ en selecteer de rekening die u een naam wilt geven
    • BlackBerry: ga naar ‘Wijzigen’ onder ‘Menu’ in uw rekeningoverzicht en selecteer de rekening die u een naam wilt geven

    Voor Windows 8 en Windows Phone is dit helaas nog niet mogelijk.

  • 3.

    Geld overschrijven van uw spaarrekening naar uw Betaalrekening doet u zo:

    • Selecteer de spaarrekening op het rekeningenscherm
    • Kies voor de optie ‘opnemen’
    • Goed om te weten:
    • U kunt per dag maximaal € 5.000 opnemen van uw spaarrekening
    • Als u meerdere spaarrekeningen heeft, geldt de limiet van € 5.000 voor al uw rekeningen samen

  • 4.

    Geld overmaken van uw Betaalrekening naar uw spaarrekening kan op 2 verschillende manieren:
    Via uw spaarrekening:

    • Selecteer de spaarrekening waarnaar u geld wilt overmaken op het scherm ‘Rekeningen’
    • Ga naar ‘Inleggen’

    Via uw adresboek:

    • Selecteer op het scherm ‘Rekeningen’ uw Betaalrekening waarvan u geld wilt overmaken naar uw spaarrekening
    • Ga naar ‘Overschrijven’
    • Ga bij ‘Naam’ naar het adresboek
    • Selecteer de spaarrekening waarnaar u geld wilt overmaken

    Goed om te weten:

    • Voor inleggen op uw spaarrekening geldt geen limiet zolang u voldoende saldo op uw Betaalrekening heeft
    • U kunt geen geld inleggen op uw Pensioenspaarrekening. Dat kan wel via Mijn ING (internetbankieren).
  • 5.

    U kunt via de App inleggen, opnemen en uw af- en bijschrijvingen bekijken als u (een van) de volgende spaarrekeningen heeft:

    • Comfortspaarrekening
    • Profijtrekening
    • Toprekening
    • Internetspaarrekening
    • Bonusrenterekening
    • Kwartaalextrarekening
    • Groei Groter Rekening

    Goed om te weten:

    • Voor de volgende spaarrekeningen geldt dat u alleen uw saldo en bijschrijvingen kunt bekijken via de App:
    • Pensioenspaarrekening
    • Spaardeposito
    • Groenspaardeposito
  • 6.

    Ja, dat kan. De opgebouwde rente en het actuele rentepercentage ziet u bij de overboekingen van uw spaarrekening.

  • 7.

    Die vindt u bij Actuele variabele spaarrentes op ing.nl

  • 8.

    iPhone/iPad:

    1. Open uw rekeningenoverzicht in de Mobiel Bankieren App
    2. Ga naar 'Wijzigen'
    3. Selecteer de spaarrekening
    4. Kies één van de afbeeldingen

    Android:

    1. Open uw rekeningenoverzicht in de Mobiel Bankieren App
    2. Ga naar het icoon 'Wijzigen' (potlood)
    3. Selecteer de spaarrekening
    4. Kies één van de afbeeldingen

    Voor BlackBerry, Windows 8 en Windows Phone is dit helaas nog niet mogelijk.

  • 9.

    iPhone/iPad:

    1. Open uw rekeningoverzicht in de Mobiel Bankieren App
    2. Ga naar 'Wijzigen'
    3. Selecteer de spaarrekening
    4. Selecteer ‘Geen’. Deze keuze vindt u in het raster vóór de naam van uw rekening

    Android:

    1. Open uw rekeningoverzicht in de Mobiel Bankieren App
    2. Ga naar het icoon 'Wijzigen'
    3. Selecteer de spaarrekening
    4. Selecteer ‘Geen’. Dit staat vóór de naam van uw rekening

    Voor BlackBerry, Windows 8 en Windows Phone is dit helaas nog niet mogelijk.

  • 10.

    Nee, dat is niet mogelijk.

  • 11.

    Nee, dit is nog niet mogelijk. U kunt uw spaardoel wijzigen in Mijn ING (internetbankieren).