Mobiel Bankieren voor iPhone en iPad

header

Regel uw bankzaken met de Mobiel Bankieren App

Geld overmaken met uw iPhone of iPad? Direct uw actuele saldo checken? Dat kan eenvoudig met de Mobiel Bankieren App van de ING. Waar u ook bent. Wanneer u maar wilt.

Voordelen Mobiel Bankieren App

  • Gemakkelijk geld overmaken met uw iPhone en iPad 
  • Uw Betaal- en spaarrekeningen gebruiken
  • Direct uw actuele saldo checken
  • Af- en bijschrijvingen bekijken
  • Beveiliging met mobiele pincode

Wat kunt u met de Mobiel Bankieren App?

header

Grote bedragen overmaken

U kunt via de mobiele app € 1.000 per dag overmaken. Een groter bedrag in gedachten? Stel zelf uw limiet in (tot € 5.000).

Standaard staat uw limiet op € 1.000. U past uw limiet naar boven of naar beneden aan via ‘Instellingen’. Hierbij heeft u uw 5-cijferige pincode nodig. Het duurt ongeveer 15 minuten voordat uw wijziging is verwerkt.

header

Uw saldo zichtbaar? Zelf instellen

U kunt zelf instellen van welke van uw betaalrekeningen u het saldo wilt zien voordat u inlogt.

Standaard staat deze functie ‘Uit’. U kunt uw saldi zien als u voor het inloggen uw toetsenbord naar beneden schuift. U hoeft dan niet uw mobiele pincode in te voeren. Dit geldt alleen voor uw betaalrekeningen, niet voor uw spaarrekeningen.

header

Betalen met iDEAL

Met de Mobiel Bankieren App kunt u nu makkelijker én veilig een betaling doen via iDEAL aan bijvoorbeeld een webshop.

Kies bij de betaling van uw online bestelling voor iDEAL. Vervolgens wordt u gevraagd of u de betaling via de mobiele browser wilt afronden of met de Mobiel Bankieren App. Kies voor de app en vul uw mobiele (5-cijferige) pincode in. De betaling staat direct voor u klaar en u kunt deze bevestigen met uw mobiele pincode. Daarna is de betaling afgerond en kunt verder met uw bestelling.

header

Uw Betaalpas: Europa/Wereld

De meeste Betaalpassen staan standaard uit voor gebruik buiten Europa. U kunt nu met de Mobiel Bankieren App deze instelling eenvoudig wijzigen van ‘Europa’ naar ‘Wereld’ (of andersom).
header

Inzicht in uw Creditcard

Of u nu graag wereldwijd online shopt of liever een winkel bezoekt: u wilt weten hoe u ervoor staat. Met de Mobiel Bankieren App heeft u nu altijd en overal inzicht in uw Creditcard. U ziet in één oogopslag hoeveel ruimte u nog heeft. Handig, zo houdt u uw uitgaven zelf in de hand.

Wilt u direct extra aflossen? Ook dat kan met de app. U regelt het via onderstaande stappen.

  1. Ga naar uw rekeningoverzicht
  2. Selecteer de rekening die bij uw Creditcard hoort
  3. Kies voor 'Aflossen'
  4. Vul het bedrag in dat u extra wilt aflossen
  5. Kies voor 'Verstuur'

header

Geld overmaken

Met de Mobiel Bankieren App op uw iPhone of iPad maakt u heel gemakkelijk en veilig geld over.

U kunt per dag maximaal € 5.000 overschrijven naar uw eigen rekening(en) en de rekening van een ander. U kunt hiervoor ook gebruikmaken van het adresboek, zoals u dat in Mijn ING (internetbankieren) heeft opgeslagen. Ook kunt u via de App nieuwe adressen toevoegen.

Demo geld overmaken

header

Sparen

Met Mobiel Bankieren heeft u altijd toegang tot uw spaargeld. Handig als u bijvoorbeeld plotseling voor een grote uitgave staat.

U kunt per dag maximaal € 5.000 overschrijven van uw spaarrekeningen naar uw Betaalrekening. Inleggen op uw spaarrekeningen kan onbeperkt, zolang u voldoende saldo op uw Betaalrekening heeft. U kunt van uw spaarrekeningen uw opgebouwde rente en rentepercentage inzien, zien hoe ver u bent met uw spaardoel en een afbeelding instellen voor uw spaardoel.

header

Zoeken in af- en bijschrijvingen

U kunt zoeken in af- en bijschrijvingen (Af & Bij)

Gemakkelijk en snel op naam, omschrijving of bedrag. Die ene betaling vindt u terug in een handomdraai.

header

Nu ook in het Engels

Bent u of kent u iemand die Engelstalig is en de mobiele app wil gebruiken?

Dan hebben wij goed nieuws! Want de Mobiel Bankieren App is nu ook beschikbaar in het Engels. U ziet de app automatisch in het Engels als uw telefoon op deze taal is ingesteld.

header

Betaalopdracht inplannen

Wilt u geld overmaken en er zeker van zijn dat u dit niet vergeet? Met de Mobiel Bankieren App kunt u nu ook onderweg een betaalopdracht inplannen. En u ziet uw ingeplande opdrachten terug in een handige kalender.

Een opdracht inplannen? U regelt het zo:

  1. Ga naar uw rekeningoverzicht
  2. Selecteer de juiste Betaalrekening
  3. Ga dan naar ‘Overschrijven’
  4. Kies voor ‘Inplannen’
  5. Vul de gevraagde gegevens in
  6. Kies nu voor ‘Inplannen’
  7. U ziet nu het bevestigingsscherm ‘Uw overschrijving is ingepland’

En u kunt een overschrijving nu ook inplannen vanuit uw agenda in de app.

header

Beveiliging

Uiteraard is mobiel bankieren via de ING goed beveiligd. Zo heeft u alleen toegang tot uw rekening met uw mobiele pincode.

Hiermee bevestigt u ook uw betaalopdrachten. Meer informatie over de mobiele pincode vindt u verderop op deze pagina onder ‘Stap 4: Mobiele pincode aanmaken’.

Meer informatie over Veilig Bankieren

header

Saldo en rekeninginformatie bekijken

U checkt snel uw actuele saldo met de Mobiel Bankieren App. Ook vindt u eenvoudig uw af- en bijschrijvingen terug.

Voor al uw ING Betaal- en spaarrekeningen kunt u het saldo checken. Wilt u uw af- en bijschrijvingen op uw iPhone bekijken? Dit kan voor elke Betaalrekening voor de afgelopen 16 maanden. Heeft u meerdere rekeningen bij de ING? U kunt zelf bepalen welke rekeningen in het overzicht op de App worden getoond. En op welke plek.

header

Voice-over

Komt u er tijdens het mobiel bankieren even niet uit? U kunt altijd de ‘Voice-over’ inschakelen. Die legt elke stap in de Mobiel Bankieren App uit.

U vindt de 'Voice-over' in de App via Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid.

header

Downloaden

U downloadt de Mobiel Bankieren App via de App Store op uw iPhone of via iTunes op uw computer of iPad. Daarna meldt u zich aan en activeert u de App.

Mobiel Bankieren App downloaden in App Store.

header

Aanmelden en activeren in 4 stappen

Voordat u de Mobiel Bankieren App kunt gebruiken, meldt u zich eenmalig aan en activeert u de App. Dit doet u in 4 stappen.

Voor een vlotte aanmelding en activering van de App houdt u uw Betaalpas, inloggegevens van Mijn ING en een computer bij de hand.

Demo Mobiel Bankieren

header

Uw gegevens invullen

U opent de Mobiel Bankieren App op uw iPhone. Het menu verschijnt en u klikt op ‘Aanmelden’.

Hier vragen wij u naar:

- Uw rekeningnummer
- Het nummer van uw Betaalpas
- Tot wanneer uw Betaalpas geldig is
- Uw geboortedatum

header

App activeren met uw bevestigingscode

Zodra u zich heeft aangemeld, vragen wij u om de App te activeren met uw bevestigingscode.

Bevestigingscode aanvragen
U ontvangt uw bevestigingscode door in te loggen op Mijn ING (internetbankieren) op uw computer. In Mijn ING gaat u naar 'Mobiel Bankieren' onder ‘Mijn gegevens en instellingen’ en klik op activeren achter de telefoon die u aangemeld heeft. U volgt verder de getoonde stappen. Het is niet mogelijk om de bevestigingscode via uw mobiele telefoon op te vragen. Zorg ervoor dat u de App in de tussentijd niet afsluit. De bevestigingscode is 1 uur geldig.

header

Voorwaarden accepteren

Nadat u in de App uw ontvangen bevestigingscode heeft ingevuld, vragen wij u daar de voorwaarden te lezen en te accepteren.
header

Mobiele pincode aanmaken

Tot slot maakt u een mobiele pincode aan. U kiest zelf een cijfercombinatie. U bent nu klaar om mobiel te bankieren.

Beveiliging
U beveiligt de Mobiel Bankieren App met een 5-cijferige mobiele pincode. U gebruikt deze om te voorkomen dat anderen bij uw rekening kunnen, mocht uw iPhone gestolen worden of kwijtraken. Daarnaast bevestigt u uw betaalopdrachten met de mobiele pincode.

Kies een veilige code
U gaat met uw mobiele pincode net zo om als met de pincode van uw Betaalpas. U vertelt uw mobiele pincode aan niemand. Ook schrijft u nergens de mobiele pincode (versleuteld) op of bewaart u deze in uw iPhone. Kies bij voorkeur een lastig te raden code (dus niet een code die u afleidt van uw geboortedatum, postcode, huis- of telefoonnummer).

header

Mobiel Bankieren App blokkeren

Wilt u de Mobiel Bankieren App niet langer gebruiken? Of is uw iPhone gestolen of kwijt? Dan kunt u de App blokkeren.

Hoe doet u dat?
Wilt u de Mobiel Bankieren App niet langer gebruiken? Dan kunt u deze blokkeren. U kunt de app op 3 manieren blokkeren:

  • Verwijder de app van uw mobiele telefoon
  • Vul 3 keer een verkeerde mobiele pincode in
  • Log in op Mijn ING (internetbankieren) en kies voor 'Mobiel Bankieren' onder 'Mijn gegevens en instellingen'. Hier ziet u een overzicht van uw toestel(len). Hier kunt u eenvoudig uw app blokkeren door te kiezen voor de optie 'Blokkeren'.
Mobiele telefoon gestolen of verloren?
In het geval van diefstal of vermissing kunt u ook bellen met onze Alarmlijn: 058 212 6000 (lokaal tarief). Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. De Mobiel Bankieren App zullen wij dan direct blokkeren op uw mobiele telefoon.

Opnieuw aanmelden
Is de Mobiel Bankieren App verwijderd van uw toestel? Dan is het altijd mogelijk om de App opnieuw te installeren. U meldt zich opnieuw aan en vraagt een nieuwe bevestigingscode aan in Mijn ING. Op die manier kunt u weer mobiel bankieren via de ING.