Mobiel Bankieren voor Windows

header

Regel uw bankzaken met de Mobiel Bankieren App

Geld overmaken en uw actuele saldo checken met uw Windows Phone of uw Windows 8-tablet of -pc? Dat kan eenvoudig met de Mobiel Bankieren App voor Windows.

Uw voordelen met de Mobiel Bankieren App

  • Voor uw Windows Phone
  • Ook voor uw Windows 8-tablet én -pc
  • Uw Betaal- en spaarrekeningen gebruiken
  • Direct uw saldo checken
  • Af- en bijschrijvingen bekijken
  • Inzicht in uw creditcard
  • Beveiliging met mobiele pincode

Downloaden

Met de Mobiel Bankieren App op uw Windows Phone, -tablet of –pc maakt u heel gemakkelijk en veilig geld over. Er zijn 2 versies van de app:

 

Wat kunt u met de Mobiel Bankieren App?

header

Inzicht in uw Creditcard

Of u nu graag wereldwijd online shopt of liever een winkel bezoekt: u wilt weten hoe u ervoor staat. Met de Mobiel Bankieren App heeft u nu altijd en overal inzicht in uw Creditcard. U ziet in één oogopslag hoeveel ruimte u nog heeft. Handig, zo houdt u uw uitgaven zelf in de hand.

Wilt u direct extra aflossen? Ook dat kan met de app. U regelt het via onderstaande stappen.

  1. Ga naar uw rekeningoverzicht
  2. Selecteer de rekening die bij uw Creditcard hoort
  3. Kies voor 'Aflossen'
  4. Vul het bedrag in dat u extra wilt aflossen
  5. Kies voor 'Verstuur'

header

Geld overmaken

Met de Mobiel Bankieren App op uw Windows Phone, -tablet of pc maakt u heel gemakkelijk en veilig geld over.

U kunt per dag maximaal € 5.000 overschrijven naar uw eigen rekening(en). En maximaal € 1.000 naar de rekening van een ander.

header

Sparen

Met de Mobiel Bankieren App heeft u altijd toegang tot uw spaargeld. Handig als u bijvoorbeeld plotseling voor een grote uitgave staat.

U kunt per dag maximaal € 5.000 overschrijven van uw spaarrekeningen naar uw Betaalrekening. Inleggen op uw spaarrekeningen kan onbeperkt, zolang u voldoende saldo op uw Betaalrekening heeft. U kunt van uw spaarrekeningen uw opgebouwde rente en rentepercentage inzien.

header

Ook in het Engels

Bent u of kent u iemand die Engelstalig is en de mobiele app wil gebruiken?

Dan hebben wij goed nieuws! Want de Mobiel Bankieren App is ook beschikbaar in het Engels. U ziet de app automatisch in het Engels als uw telefoon op deze taal is ingesteld.

header

Beveiliging

Uiteraard is mobiel bankieren via de ING goed beveiligd. Zo heeft u alleen toegang tot uw rekening met uw mobiele pincode.

 Hiermee bevestigt u ook uw betaalopdrachten. Meer informatie over de mobiele pincode vindt u verderop op deze pagina onder ‘Stap 4: Mobiele pincode aanmaken’.

Meer informatie over Veilig Bankieren

header

Saldo en rekeninginformatie bekijken

Uw actuele saldo checken doet u snel met de Mobiel Bankieren App. Ook vindt u eenvoudig uw af- en bijschrijvingen terug.

Voor al uw ING Betaalrekeningen kunt u het saldo checken. Wilt u uw af- en bijschrijvingen bekijken? Dit kan voor elke Betaalrekening voor de afgelopen 16 maanden. Heeft u meerdere rekeningen bij de ING? U kunt zelf bepalen welke rekeningen in het overzicht op de app worden getoond. En op welke plek.

header

Aanmelden en activeren in 4 stappen

Voordat u de Mobiel Bankieren App kunt gebruiken, meldt u zich eenmalig aan en activeert u de App. Dit doet u in 4 stappen.

Voor een vlotte aanmelding en activering van de app houdt u uw Betaalpas, inloggegevens van Mijn ING en een computer bij de hand.

header

Uw gegevens invullen

U opent de Mobiel Bankieren App op uw telefoon. Het menu verschijnt en u klikt op ‘Aanmelden’.

Hier vragen wij u naar:

  • Uw rekeningnummer
  • Het nummer van uw Betaalpas
  • Tot wanneer uw Betaalpas geldig is
  • Uw geboortedatum
header

App activeren met uw bevestigingscode

Zodra u zich heeft aangemeld, vragen wij u om de app te activeren met uw bevestigingscode. Deze code is 1 uur geldig.

Bevestigingscode aanvragen
U ontvangt uw bevestigingscode door in te loggen op Mijn ING (internetbankieren) op uw computer. In Mijn ING gaat u naar 'Mobiel Bankieren' onder ‘Mijn gegevens en instellingen’ en klik op activeren achter de telefoon die u aangemeld heeft. U volgt verder de getoonde stappen. Het is niet mogelijk om de bevestigingscode via uw mobiele telefoon op te vragen. Zorg ervoor dat u de App in de tussentijd niet afsluit. De bevestigingscode is 1 uur geldig.

header

Voorwaarden accepteren

Nadat u in de App uw ontvangen bevestigingscode heeft ingevuld, vragen wij u daar de voorwaarden te lezen en te accepteren.
header

Mobiele pincode aanmaken

Tot slot maakt u een mobiele pincode aan. U kiest zelf een cijfercombinatie. U bent nu klaar om mobiel te bankieren.

Beveiliging
U beveiligt de Mobiel Bankieren App met een 5-cijferige mobiele pincode. U gebruikt deze om te voorkomen dat anderen bij uw rekening kunnen, mocht uw telefoon gestolen worden of kwijtraken. Daarnaast bevestigt u uw betaalopdrachten met de mobiele pincode.

Kies een veilige code
U gaat met uw mobiele pincode net zo om als met de pincode van uw Betaalpas. U vertelt uw mobiele pincode aan niemand. Ook schrijft u nergens de mobiele pincode (versleuteld) op of bewaart u deze in uw telefoon. Kies bij voorkeur een lastig te raden code (dus niet een code die u afleidt van uw geboortedatum, postcode, huis- of telefoonnummer).

header

Mobiel Bankieren App blokkeren

Wilt u de Mobiel Bankieren App niet langer gebruiken? Of is uw toestel gestolen of kwijt? Dan kunt u de App blokkeren.

Hoe doet u dat?
Wilt u de Mobiel Bankieren App niet langer gebruiken? Dan kunt u deze blokkeren. U kunt de app op 3 manieren blokkeren:

  • Verwijder de app van uw mobiele telefoon
  • Vul 3 keer een verkeerde mobiele pincode in
  • Log in op Mijn ING (internetbankieren) en kies voor 'Mobiel Bankieren' onder 'Mijn gegevens en instellingen'. Hier ziet u een overzicht van uw toestel(len). Hier kunt u eenvoudig uw app blokkeren door te kiezen voor de optie 'Blokkeren'.


 

Mobiele telefoon gestolen of verloren?
In het geval van diefstal of vermissing kunt u ook bellen met onze Alarmlijn: 058 212 6000 (lokaal tarief). Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. De Mobiel Bankieren App zullen wij dan direct blokkeren op uw mobiele telefoon.

Opnieuw aanmelden
Is de Mobiel Bankieren App verwijderd van uw toestel? Dan is het altijd mogelijk om de App opnieuw te installeren. U meldt zich opnieuw aan en vraagt een nieuwe bevestigingscode aan in Mijn ING. Op die manier kunt u weer mobiel bankieren via de ING.