Betaalpas

Wereldwijd geld opnemen met Maestro

Betaalpas - het nieuwe pinnen

Een zakelijke Betaalpas betekent wereldwijd betaalgemak. Overal waar u het Maestro-logo ziet, kunt u betalen en geld opnemen. Geld storten in Nederland? Gebruik uw pas als legitimatie.

Uw Betaalpas in het kort

  • Wereldwijd betalen en geld opnemen bij automaten met Maestro-logo
  • Geldig als legitimatie bij geld storten
  • Meerdere Betaalpassen mogelijk per Zakelijke Rekening
  • Kost € 13,95 per jaar
  • Kosten vervangen pas: € 7,50

Betaalpas aanvragen of beschadigde pas vervangen

Bent u een vertegenwoordiger van een Zakelijke Rekening? Vraag dan een Betaalpas bij ons aan. Voor een nieuwe pas betaalt u € 13,95 per jaar, een vervangende pas wegens beschadiging kost € 7,50. Binnen 10 werkdagen ontvangt u de Betaalpas op het correspondentieadres van uw organisatie.

Als u een vervangende Betaalpas aanvraagt, houdt u uw pincode. Vraagt u een geheel nieuwe Betaalpas aan, dan krijgt u daar een nieuwe pincode bij. Die kunt u afhalen op het ING-kantoor nadat u een afhaalbericht heeft gekregen.

Verlies of diefstal Betaalpas

Pas gestolen of kwijt? Bel dan de 24-uurs alarmlijn 058 2 126 000 om uw pas onmiddellijk te blokkeren. Wij vragen dan ook gelijk een nieuwe voor u aan. Die ontvangt u binnen 10 werkdagen.

Betalen met uw Betaalpas

In eurolanden betaalt u zonder bijkomende kosten tot € 2.500 per dag met uw Betaalpas. Dat maximum geldt ook voor Nederland. Voor vreemde valuta zijn de kosten 1% koersopslag per transactie. Uw Chipknip kunt u met minimaal € 5 en maximaal € 250 opladen. Belangrijk om te weten: vanaf 31 december 2014 kunt u niet meer met uw Chipknip betalen.

Kies zelf uw daglimiet op de zakelijke Betaalpas

Vanaf medio 2014 kunt u grote bedragen opnemen of pinnen bij een geld- of betaalautomaat door de daglimiet van de zakelijke Betaalpas te wijzigen. Zo hoeft u of uw werknemer niet met veel contant geld over straat. De persoon die daartoe bevoegd is binnen uw organisatie kan de daglimiet verhogen of verlagen via Mijn ING Zakelijk. Wilt u binnenkort al uw daglimiet wijzigen? Of heeft uw organisatie geen Mijn ING Zakelijk? Dan kunt u uw daglimiet laten aanpassen op een ING-kantoor of door de Klantenservice via 020 22 888 22. Wilt u meer weten? Lees dan de veelgestelde vragen.

Contactloos betalen

Contactloos betalen betekent dat u met uw zakelijke Betaalpas bedragen tot en met € 25 snel en gemakkelijk zonder pincode afrekent. Dit heeft een aantal voordelen. Het is: 

  • veiliger: niemand kan uw pincode afkijken én u heeft minder contant geld nodig
  • makkelijker: u hoeft uw pas alleen maar kort, dicht tegen de betaalautomaat te houden 
  • sneller: u hoeft geen pincode in te toetsen 
Er geldt een maximumbedrag van € 50 dat u achtereenvolgens contactloos kunt betalen. Zodra u dit totaalbedrag bereikt, vraagt de betaalautomaat om uw pincode. Na een betaling met uw pincode kunt u weer contactloos betalen. Wilt u meer weten? Lees dan de veelgestelde vragen.

Contactloos betalen instellen

Contactloos betalen logo

Vanaf medio 2014 kunt contactloos betalen met een zakelijke Betaalpas waar op de achterkant het logo van contactloos betalen staat. De standaardinstelling hiervoor op uw pas is ‘uit’. Deze instelling kan alleen worden aangepast door diegene die namens uw organisatie daartoe bevoegd is. Dit kan op elk gewenst moment in Mijn ING Zakelijk. Heeft uw organisatie geen Mijn ING Zakelijk? Dan kan de daartoe bevoegde persoon de instelling laten aanpassen op een ING-kantoor of door de Klantenservice via 020 22 88 822.

Geld opnemen met uw Betaalpas

In Nederland neemt u bij een ING-geldautomaat maximaal € 1.000 per dag op, bij andere automaten eenmalig maximaal € 250 per dag. Bij een ING-kantoor ligt het maximum op € 10.000 en 1 transactie per dag. Voor bedragen boven de € 1.000 vragen wij u zich te legitimeren.

Met uw Betaalpas naar het buitenland

In het buitenland neemt u maximaal € 500 per dag op. In niet-eurolanden betaalt u € 2,25 plus 1% koersopslag per transactie.

Een zakelijke Betaalpas is standaard geactiveerd voor geld opnemen in het buitenland. Particuliere klanten moeten voor geldopnames buiten Europa eerst zelf hun pas activeren.

Betaalpas of Wereldpas

Heeft u een Wereldpas? De mogelijkheden van de Wereldpas en de Betaalpas zijn vergelijkbaar. Contactloos betalen is niet mogelijk met de Wereldpas.

Nieuwe pas nodig?

Nieuwe pas nodig?
Werkt uw Betaalpas niet meer? Vraag dan online een nieuwe aan. Binnen 10 werkdagen heeft u de pas in huis.

Nieuwe pas aanvragen