Veelgestelde vragen Internetbankieren

Algemeen

  • 1.

    In Mijn ING Zakelijk (internetbankieren) is het helaas niet mogelijk om uw adresboek over te nemen na wijziging van de rechtsvorm. Deze gegevens verdwijnen automatisch. Wij vinden dit heel vervelend en werken daarom hard aan het verhelpen van deze situatie.

  • 2.

    beheren door de onderstaande stappen te volgen:

    • Log in op Mijn ING
    • Als u bent ingelogd, vindt u onderaan de pagina de verschillende categorieen binnen uw adresboek, namelijk binnenland, buitenland, verzamelbetaling en incasso.
    • Wanneer u op een van deze categorieën klikt, kunt u relaties toevoegen, verwijderen en aanpassen. U doet dit door de oranje icoontjes te gebruiken. Het is ook altijd mogelijk om tijdens het betalingsproces een nieuwe relatie op te slaan.
  • 3.

    U kunt eenvoudig uw gebruikersnaam en/of wachtwoord wijzigen:

    • Log in op Mijn ING Zakelijk.
    • Klik in het linkermenu op 'Instellingen en gegevens'.
    • Klik vervolgens in het blok 'Instellingen wijzigen' rechtsboven op wachtwoord of gebruikersnaam.

    Volg de aanwijzingen op uw scherm. De wijziging gaat direct in. Vanwege veiligheidsoverwegingen raadt de ING u aan om geregeld uw gebruikersnaam en wachtwoord te wijzigen.

    Ga met uw TAN- en inlogcodes net zo om als met uw pincode. Geef deze dus nooit af aan anderen, ook niet aan medewerkers van de ING. Ondanks waarschuwingen en alertheid blijft het toch voorkomen dat sommige klanten hun gegevens via phishing e-mail of telefonisch afgeven en daardoor slachtoffer worden. Zorg dat u geen slachtoffer wordt van internetcriminaliteit.

    Let op: als u geen venster te zien krijgt waarop u uw gebruikersnaam en wachtwoord kunt wijzigen dan komt dat waarschijnlijk doordat uw pop-up blocker dit venster tegen houdt. Zorg ervoor dat pop-ups van ING.nl geaccepteerd worden door de browser. Dit kunt u aangeven in de pop-up blocker.

  • 4.

    Voor de gebruikersnaam gelden de volgende regels:

    • Kies een gebruikersnaam die alleen u kent.
    • Lengte: minimaal 6 en maximaal 20 karakters.

    U kunt kiezen uit de volgende karakters:

    • Cijfers: 0 t/m 9
    • Letters: a t/m z
    • Leestekens: punt (.), koppelteken (-) en liggend streepje (_)

    Tip
    Gebruik de optie 'gebruikersnaam bewaren' alleen op uw eigen computer.

  • 5.

    Voor het wachtwoord gelden de volgende regels:

    • Gebruik letters, cijfers en leestekens.
    • Gebruik minimaal 1 hoofdletter, 1 kleine letter en 1 cijfer.
    • Lengte: minimaal 8 en maximaal 20 karakters.
    • Uw wachtwoord mag niet hetzelfde zijn als uw gebruikersnaam.
    • Kies een wachtwoord dat u de afgelopen 12 maanden niet heeft gebruikt.

    U kunt kiezen uit de volgende karakters:

    • Cijfers: 0 t/m 9
    • Letters: kleine letter (a t/m z) en hoofdletter (A t/m Z)
    • Leestekens: punt (.), koppelteken (-), liggend streepje (_) en uitroepteken (!)
    • Overige tekens: @, #, $ en %

    Tip
    Bedenk een zin en gebruik van elk woord de 1e letter. Bijvoorbeeld de 1e regel van een kinderliedje: ‘Ik zag 2 beren broodjes smeren!’. Combineer dit met cijfers en leestekens. Uw wachtwoord wordt dan: ‘#Iz2bbs!’. Belangrijk: Kies dit voorbeeld niet als wachtwoord.

  • 6.

    U logt in op Mijn ING Zakelijk via de link 'Inloggen Mijn ING'. Deze link vindt u rechtsboven in elk scherm binnen ing.nl/zakelijk.
    Op de inlogpagina:

    1. Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in
    2. Klik op 'Inloggen'
    3. Wijzig eenmalig uw wachtwoord in een wachtwoord dat niet gemakkelijk te raden is

    Het is verstandig om ook uw gebruikersnaam eenmalig te wijzigen
    Accepteer tot slot de algemene voorwaarden

    Ga met uw TAN- en inlogcodes net zo om als met uw pincode. Geef deze dus nooit af aan anderen, ook niet aan medewerkers van de ING. Ondanks waarschuwingen en alertheid blijft het toch voorkomen dat sommige klanten hun gegevens via phishing e-mail of telefonisch afgeven en daardoor slachtoffer worden. Zorg dat u geen slachtoffer wordt van internetcriminaliteit.

  • 7.

    Ja, meerdere gebruikers kunnen met eigen inlogcodes toegang tot Mijn ING Zakelijk krijgen. U voegt een gebruiker toe met het formulier Aanvragen Mijn ING Zakelijk (internetbankieren). Dit kan alleen als de persoon bevoegd is om over de Zakelijke Rekening(en) te beschikken in de rol van vertegenwoordiger, gemachtigde of voorbereider van uw organisatie.

    Wilt u andere medewerkers van de organisatie toegang geven tot Mijn ING Zakelijk? Gebruik dan voor het toekennen van bevoegdheden het formulier Bevoegdheden wijzigen.

    Ga met uw TAN- en inlogcodes net zo om als met uw pincode. Geef deze dus nooit af aan anderen, ook niet aan medewerkers van de ING. Ondanks waarschuwingen en alertheid blijft het toch voorkomen dat sommige klanten hun gegevens via phishing e-mail of telefonisch afgeven en daardoor slachtoffer worden. Zorg dat u geen slachtoffer wordt van internetcriminaliteit.

  • 8.

    Uw inlogcodes zijn strikt persoonlijk omdat u als gebruiker van Mijn ING Zakelijk met één set inlogcodes toegang tot de abonnementen en Zakelijke Rekeningen van organisaties waartoe u bevoegd bent. Dit kan per gebruiker verschillen. Om deze reden krijgt iedereen persoonlijke inlogcodes.

    Meer informatie over bevoegdheden.

    Ga met uw inlog- en TAN-codes net zo om als met uw pincode. Geef deze dus nooit af aan anderen, ook niet aan medewerkers van de ING. Ondanks waarschuwingen en alertheid blijft het toch voorkomen dat sommige klanten hun gegevens via een phishing e-mail of telefonisch afgeven en daardoor slachtoffer worden. Zorg dat u geen slachtoffer wordt van internetcriminaliteit.

    U voegt een gebruiker toe met het formulier Aanvragen Mijn ING Zakelijk (internetbankieren). Dit kan alleen als de persoon bevoegd is om over de Zakelijke Rekening(en) te beschikken in de rol van vertegenwoordiger, gemachtigde of voorbereider van uw organisatie.

    Wilt u andere medewerkers van de organisatie toegang geven tot Mijn ING Zakelijk? Gebruik dan voor het toekennen van bevoegdheden het formulier Bevoegdheden wijzigen.

  • 9.

    Ja, dat klopt. Uit veiligheidsoverwegingen adviseert de ING u uw wachtwoord regelmatig te wijzigen. Wanneer u voor het eerst inlogt in Mijn ING Zakelijk en als u uw wachtwoord een jaar lang niet heeft gewijzigd, dan wordt u hiertoe verplicht. U krijgt dan automatisch een scherm te zien waarin u uw wachtwoord moet aanpassen.

  • 10.

    Nee, u kunt maar 1 set inlogcodes aanvragen. Daarmee heeft u, als gebruiker van Mijn ING Zakelijk, toegang tot alle verschillende organisaties waarvoor u internetbankiert bij de ING.

    Ga met uw TAN- en inlogcodes net zo om als met uw pincode. Geef deze dus nooit af aan anderen, ook niet aan medewerkers van de ING. Ondanks waarschuwingen en alertheid blijft het toch voorkomen dat sommige klanten hun gegevens via phishing e-mail of telefonisch afgeven en daardoor slachtoffer worden. Zorg dat u geen slachtoffer wordt van internetcriminaliteit.

  • 11.

    Ja, dat is mogelijk. Bel 020 22 888 22. Wij helpen u graag op werkdagen van 8.00 - 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

  • 12.

    Als u niet de gegevens ziet van uw eigen zakelijke rekening, bel 020 22 888 22. Wij helpen u graag op werkdagen van 8.00 - 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

  • 13.

    Om uw gebruikersnaam en wachtwoord te blokkeren, bel 020 22 888 22. Wij helpen u graag op werkdagen van 8.00 - 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.. Buiten deze tijden kunt u ook contact opnemen met de ING Alarmlijn: 020 22 888 00.
    Belangrijk: als u uw gebruikersnaam de gebruikersnaam en wachtwoord blokkeert dan heeft u totdat uw nieuwe inlogcodes zijn geactiveerd, geen toegang tot de Mijn ING Zakelijk abonnementen waartoe u bevoegd bent. 

    U kunt eenvoudig uw gebruikersnaam en/of wachtwoord wijzigen:

    1. Log in op Mijn ING Zakelijk.
    2. Klik op 'Instellingen en gegevens'.
    3. In het volgende scherm klikt u op 'Instellingen' in de linker kolom.
    4. Klik nu op 'Beveiliging' en daarna op 'Wijzigen inlogcodes'

    Volg de aanwijzingen op uw scherm. De wijziging gaat direct in. Vanwege veiligheidsoverwegingen raadt de ING u aan om geregeld uw gebruikersnaam en wachtwoord te wijzigen.

    Belangrijk: als u geen venster te zien krijgt waarop u uw gebruikersnaam en wachtwoord kunt wijzigen dan komt dat waarschijnlijk doordat uw pop-up blocker dit venster tegen houdt. Zorg ervoor dat pop-ups van ING.nl geaccepteerd worden door de browser. Dit kunt u aangeven in de pop-up blocker.

    Bent u uw gebruikersnaam en wachtwoord vergeten? Het is ook mogelijk om nieuwe inlogcodes aan te vragen met het formulier Heraanvragen Inlogcodes Mijn ING Zakelijk (internetbankieren).

  • 14.

    Als u uw gebruikersnaam en wachtwoord nog weet, kunt u de blokkade opheffen via Deblokkeren inlogcodes Mijn ING Zakelijk. De ING deblokkeert uw inlogcodes binnen 1 werkdag na ontvangst van een volledig ingevuld en ondertekend formulier.

    Als u uw gebruikersnaam en/of wachtwoord niet meer heeft, kunt u deze opnieuw aanvragen.

  • 15.

    Uw gebruikersnaam en wachtwoord voor Mijn ING Zakelijk zijn strikt persoonlijk. Uit veiligheidsoverwegingen krijgt u op een andere manier toegang tot uw wachtwoord dan tot uw gebruikersnaam. Bij het aangegeven ING-kantoor of postkantoor kan uw wachtwoord alleen worden afgehaald op vertoon van het afhaalbericht en een geldig identiteitsbewijs (Nederlands rijbewijs, paspoort of identiteitskaart).

  • 16.

    Ja, ook bij een heraanvraag van uw gebruikersnaam en wachtwoord voor Mijn ING Zakelijk moet u uw wachtwoord persoonlijk ophalen op het ING-kantoor of het postkantoor.

  • 17.

    Nee, dat kan niet. Het ING-kantoor of het postkantoor waar u uw wachtwoord kunt ophalen, staat vermeld in het afhaalbericht.

  • 18.

    Uw wachtwoord blijft 6 weken op het ING-kantoor of het postkantoor liggen voordat het uit veiligheidsoverwegingen wordt vernietigd. De uiterste afhaaldatum staat vermeld op het afhaalbericht dat u samen met uw gebruikersnaam ontvangt.

  • 19.

    Uw wachtwoord wordt uit veiligheidsoverwegingen automatisch na 6 weken vernietigd.

  • 20.

    Om uit te loggen klikt u in het venster waarin u Mijn ING Zakelijk open heeft staan rechtsboven op 'Uitloggen'. Mocht u het venster op een andere wijze hebben gesloten, logt de ING u om veiligheidsredenen automatisch uit.

  • 21.

    Op een ING-kantoor of ING-servicepunt kunt u direct overstappen naar TAN- en PAC-code via mobiel. Dit neemt u mee:

    • Een geldig Nederlands identiteitsbewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart)
    • Uw Betaalpas van de ING (om veiligheidsredenen vragen we u ook de pincode die hierbij hoort, in te toetsen)
    • Het mobiele telefoonnummer waarop u de TAN- en PAC-codes per gratis sms wilt ontvangen