Veilig bankieren met uw mobiel of tablet

Gebruik buitenshuis altijd de Mobiel Bankieren App

Bankieren met uw mobiel of tablet via de Mobiel Bankieren App is veilig. Anders zouden we het niet aanbieden. Zorg er wel voor dat u altijd de laatste versie van de app heeft.

Mobiel bankieren is veilig

Thuis kunt u uw bankzaken regelen via de app of Mijn ING met uw beveiligde internetverbinding. Maar bent u buitenshuis, bijvoorbeeld in de trein of in een café? Dan weet u niet of de internetverbinding (wifi) die u gebruikt beveiligd is. De app is dan een goed en veilig alternatief.

Zo zorgt ING voor veilig mobiel bankieren

We gebruiken verschillende onzichtbare en zichtbare technieken om het gebruik van de app veilig te houden. Bijvoorbeeld:
  • Voordat u de app kunt gebruiken, activeert u deze in Mijn ING. U gebruikt hiervoor een bevestigingscode, die u pas ontvangt na het invoeren van een TAN-code. Voor iedere (nieuwe) mobiel of tablet is deze activering nodig.
  • Alleen met behulp van uw zelfgekozen persoonlijke 5-cijferige mobiele pincode kunt u uw Betaalrekeningen bekijken en betalingen bevestigen.
  • Gebruikt u de app 10 minuten lang niet? Dan logt de app automatisch uit.
  • De app wordt op diverse manieren beveiligd door versleuteling (encryptie) van de informatie die wordt uitgewisseld.

Wat kunt u zelf doen?

Om zeker te zijn dat u uw bankzaken veilig regelt, is het belangrijk uw apparatuur te beveiligen. Zorg er dus voor dat u altijd de laatste versie van de app op uw mobiel of tablet heeft. Bescherm ook uw codes goed. Houd uw beveiligingscodes, bijvoorbeeld uw inlogcode, pincode en TAN-code, geheim.

Kwijt of gestolen

Is uw mobiel of tablet kwijt of gestolen? Bel dan zo snel mogelijk naar onze Alarmlijn: 020 22 888 00 (lokaal tarief). Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Om misbruik te voorkomen, blokkeren wij direct uw Mobiel Bankieren App. U kunt ook zelf de app (op uw mobiel of tablet) blokkeren via Mijn ING
Tip: veel telefoons of tablets zijn op afstand te blokkeren zodat onbekenden niet bij uw persoonlijke gegevens, foto’s en berichten kunnen. Kijk op de website van uw leverancier hoe u dit instelt.

Nog geen gebruiker van de app?

Heeft u de Mobiel Bankieren App nog niet? Download de app dan vanaf de App Store, Google Play of App World en probeer ‘m gratis uit. U kunt de app altijd weer verwijderen, mocht het u niet bevallen.

Hulp nodig?

Deel deze pagina