ING bundelt intermediaire kanaal en hypotheekadvieskanaal

Benoeming Hidde Coebergh als directeur Hypotheken

ING heeft per 1 februari 2013 de ondersteuning van het intermediaire kanaal en de aansturing van het eigen hypotheekadvieskanaal gebundeld. Hidde Coebergh is benoemd tot directeur Hypotheken van het nieuwe bedrijfsonderdeel. Coebergh (1968) was sinds 2011 al directeur van het ING Adviesteam. Rob van Rooij (1954), de afgelopen 5 jaar directeur van het intermediaire kanaal, zal per 1 juni 2013 de ING verlaten.

Behoud van identiteit

Door de samenvoeging is de continuïteit, flexibiliteit en deskundigheid van de hypotheken organisatie gewaarborgd. Coebergh: “Met behoud van de eigen identiteit en kenmerken van de verschillende distributie kanalen is er synergie te realiseren op het gebied van wederzijdse kennis en expertise, kwaliteit en efficiency in de verwerking. Al deze aspecten zijn goed voor de klanten en daar draait het om.”

Intermediair is en blijft belangrijkste distributiekanaal

ING is over de afgelopen jaren de nummer 1 verstrekker bij het onafhankelijke intermediair. Coebergh: “ING blijft ook in de toekomst fors investeren in het intermediaire kanaal. Kwaliteit van dienstverlening staat daarbij centraal. Het onafhankelijke intermediair is en blijft het belangrijkste distributiekanaal voor ING, ook na de samenvoeging.”

Coebergh heeft zelf zijn wortels in het intermediairkanaal: hij is in de jaren negentig zelfstandig assurantieadviseur geweest, voordat hij bij ABN Amro ging werken als hypotheekadviseur. Sinds 2001 werkt hij bij ING.

Van Rooij (1954) heeft ervoor gekozen na een lange en succesvolle carrière bij ING te verlaten. De directie van ING is van Rooij dankbaar voor al zijn bijdragen aan de groei van ING en niet in de laatste plaats aan de sterke positieverbetering van ING in het voor ING cruciale intermediaire kanaal.

Hidde Coebergh - directeur Hypotheken

Hidde Coebergh - directeur Hypotheken