ING start nieuwe methode werving tijdelijk IT-personeel

Vernieuwende wervingsmethode in financiële sector

Vanaf begin dit jaar hanteert de ING een nieuwe werkwijze voor de inhuur van tijdelijk IT-personeel. Leveranciers, detacheerders en zzp’ers kunnen voortaan op eenvoudige wijze via de Interim IT portal op ING.nl/werken inzicht krijgen in alle openstaande IT-opdrachten van de ING. Met deze transparante wervingsmethode van extern personeel loopt ING voorop in de financiële wereld.

Interessant voor IT’ers

ING-klanten doen grotendeels hun dagelijkse bankzaken online. Hoogwaardige IT en uitstekend gekwalificeerde IT’ers zijn voor de bank essentieel zodat zij in staat is goede service te leveren aan haar klanten tegen een voordelig tarief. ING medewerkers worden gestimuleerd continu te werken aan hun ontwikkeling, zowel persoonlijk als vakinhoudelijk. De ING IT Academy en hackathons maken de bank voor hoog gekwalificeerde IT’ers een aantrekkelijke werkgever.

Vernieuwende wervingsmethode

ING heeft met grote regelmaat interim opdrachten voor IT-personeel met specifieke kennis en ervaring. Voor het invullen van deze vacatures werkt ING met een aantal voorkeursleveranciers, die als eerste de gelegenheid krijgen om te reageren op een wervingsopdracht. Als zij binnen 48 uur geen geschikte kandidaat kunnen aanbieden, wordt de opdracht doorgezet naar de Interim IT-portal op ING.nl/werken. Via deze portal staan deze opdrachten dan open voor alle ZZP’ers, leveranciers en detacheerders, die direct kunnen reageren.

Deze wervingsmethode biedt ING een beter inzicht in de inhuurmarkt voor IT’ers, waardoor kosten efficiënt gewerkt kan worden.