Boekhandel Broekhuis is de lokale held van Nederland

Boekhandel Broekhuis

Boekhandel Broekhuis aan de Marktstraat 12 in Enschede is door de klanten van ING verkozen tot lokale held van Nederland. Kees Schafrat van Boekhandel Broekhuis ‘dé boekwinkel van Twente’ wint deze verkiezing waarnaar alle zelfstandige ondernemingen konden meedingen, ontvangt de bijpassende gouden oorkonde en mag zich met recht ‘Lokale held van Nederland’ noemen.

Lokale helden verkiezing

De afgelopen weken zijn ING-klanten uitgenodigd om hun lokale held voor te dragen. Een lokale held is een onderneming waar je graag naar toegaat. Dat kan zijn omdat je er nu eenmaal de beste producten of diensten kunt vinden, omdat de service bijzonder is. Vanwege de persoonlijke noot of de sfeer. Veel mensen zijn diep in hun hart wel fan van een onderneming en willen dat ook laten weten. Meestal door mond-op-mond reclame, maar nu kon iedereen door middel van de lokale helden verkiezing uiting geven aan zijn of haar klanttevredenheid.

Landelijke verkiezing

In 78 regio’s is een lokale held gekozen. Bezoekers van ING kantoren hebben van september tot medio november hun stem uitgebracht. Uit deze 78 helden selecteert ING 1 held per provincie. Deze 12 provinciale lokale helden, gingen samen op voor de titel van ‘Lokale held van Nederland’. Veel Nederlanders hebben op Facebook een stem uitgebracht op zijn favoriet. De meeste stemmen werden uitgebracht op Boekhandel Broekhuis, die zich hiermee de ‘Lokale held van Nederland’ mag noemen.. Boekhandel Broekhuis, wint daarnaast een workshop bij het Erasmus Centre for Entrepreneurship van de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Winkelstraat van de toekomst

Met deze actie benadrukt ING de belangrijke rol die retailers en horeca hebben in de maatschappelijke structuur van een wijk, dorp of stad. ING is vaak met deze ondernemers in gesprek over o.a. het vergemakkelijken, het efficiënter en veiliger inrichten van hun betalingsverkeer. ING voelt zich verbonden met de winkelstraat van de toekomst, voor grote en kleine ondernemers.