Print

QualityWash is ING Starter van de Maand april

QualityWash

Niels Hoogeveen, Lorenzo Zorn, Jeffrey Riemslag en Jordy Bakker zijn met hun net gestarte onderneming QualityWash uitgeroepen tot ING Starter van de Maand april. De vier studenten van de Hogeschool van Amsterdam  wassen auto’s op locatie, zonder water.

Duurzaam

“Een autowasbeurt in een gecertificeerde wasstraat kost gemiddeld 100 liter schoon drinkwater. En bij niet gecertificeerde wasstraten kan dit oplopen tot 300 liter,” zegt Jordy “Wij wassen zonder water, met nanotechnologie en gebruiken per auto maximaal 100 milliliter biologisch afbreekbare chemicaliën.”

Krasvrij

“Zonder water wassen heeft veel voordelen,” vult Lorenzo aan. “De auto wordt schoon, krijgt een beschermlaag en het wassen is geheel krasvrij.” En het kan gewoon op straat. Bij het auto’s wassen met water op straat komt het vieze water in de grond en afvoerputten terecht. Daarom is het al in veel gemeenten verboden.

Op locatie

QualityWash komt op locatie. De ondernemers richten zich op bedrijven en organisaties waar veel auto’s geparkeerd staan. Niels: “Zoals bij ING, maar we denken ook aan BasicFit en lease-maatschappijen. Of Schiphol valet parking. Het zou toch mooi zijn als je als klant je auto parkeert en ‘m weer helemaal schoon terugkrijgt?”

Stage in je eigen bedrijf

“QualityWash zijn we in februari begonnen.” vertelt Jeffrey. “We doen het dus naast onze opleiding, maar we hebben meteen tegen elkaar gezegd dat we er een èchte onderneming van gaan maken.” Dat heeft meerdere voordelen: “Volgend jaar moet ik mijn afstudeerstage doen. Dat kan dan mooi bij QualityWash.”

Opstartkosten

De ondernemers hebben weinig kosten gemaakt. “Zo hebben we de website hebben zelf gebouwd,” zegt Jordy. “We betalen voor de schoonmaakmiddelen en voor onze bedrijfskleding met logo en flyers, maar dat is het dan wel.”

Geloof in eigen plan

De eerste klanten zijn inmiddels binnen. QualityWash werkt op basis van een abonnement. De ondernemers hebben  een tip voor andere starters: “Als je zelf 100% gelooft in je eigen plan en product, dan gaat het je zeker lukken.”

Deel dit artikel

Contact voor de media