Stemronde voor donatie van ING Nederland fonds van start

Help Nederland vooruit

Vanaf vandaag kan heel Nederland stemmen op de 260 geselecteerde stichtingen van de actie Help Nederland vooruit van het ING Nederland fonds. Afgelopen oktober en november hebben honderden stichtingen zich aangemeld actie, die voor de derde keer opgezet is, om lokale initiatieven een steuntje in de rug te geven. De komende drie weken kan iedereen in Nederland een stem uitbrengen op één van de geselecteerde stichtingen. Alle 260 stichtingen ontvangen een donatie. Hoe meer stemmen een stichting krijgt, hoe hoger de donatie uit het ING Nederland fonds.

Stem op een initiatief uit de buurt

Van 22 januari 2018 tot en met 11 februari 2018 kunnen alle Nederlanders stemmen op hun favoriete buurtverbeteraar. Dit kan via een speciale website: www.helpnederlandvooruit.nl. De stichtingen gaan zelf ook aan de slag om zoveel mogelijk stemmen te werven voor hun initiatief. Het aantal stemmen bepaalt de hoogte van de donatie die varieert van € 5.000,- voor de winnaar tot € 1.000,- voor de nummer vijf. Nederland is voor deze campagne opgedeeld in 52 regio’s. In elke regio zijn er vijf stichtingen geselecteerd om mee te doen aan de stemronde. Op zaterdag 10 maart worden de uitslagen bekend gemaakt aan de stichtingen op verschillende ING-kantoren in Nederland.

Over het ING Nederland fonds

Als Nederlandse bank is ING nauw verbonden met de Nederlandse samenleving. Het in 2015 opgerichte ING Nederland fonds ondersteunt initiatieven die Nederland sterker maken. Dit past bij onze ambitie, vooruit helpen. Het ING Nederland fonds vindt het belangrijk te investeren in omvangrijke landelijke maatschappelijke initiatieven en ideeën, maar ook om lokale projecten een steuntje in de rug te geven. Dit doet het fonds door middel van donaties, maar ook met het delen van kennis over bijvoorbeeld ondernemen. Alles om de impact te vergroten en daarmee iets te betekenen voor en met Nederland. Kijk hier voor meer informatie over het ING Nederland fonds.