Print

ING maakt met pop-up store mensen digitaal vaardig

2,7 miljoen Nederlanders hebben moeite met digitalisering

ING pop-up store

Terwijl onze samenleving steeds digitaler wordt, zijn in Nederland 2,7 miljoen mensen nog niet zo digitaal vaardig. ING vindt dat iedereen digitaal mee moet kunnen komen. Daarom gaan de Digicoaches van ING vanaf vandaag het land in met een rondreizende pop-up store waar mensen terechtkunnen met al hun digitale vragen. Van vragen over digitaal bankieren en mobiel betalen tot vragen over online winkelen en hoe je informatie opzoekt op internet. Hiermee wil de bank heel Nederland digitaal vooruit helpen.

Drempels wegnemen

Jeroen Losekoot, Manager Digitaal Bankieren bij ING: “We leven in een tijd waarin technologische ontwikkelingen elkaar snel opvolgen, ook op het gebied van bankzaken. De afgelopen jaren zien wij dan ook dat steeds meer klanten digitaal zijn gaan bankieren. We merken echter ook dat er bij vooral oudere klanten drempels zijn om digitaal hun bankzaken te regelen, bijvoorbeeld omdat ze bang zijn iets verkeerd te doen. Door klanten persoonlijk wegwijs te maken op het gebied van digitale vaardigheden met behulp van onze Digicoaches in de rondreizende pop-up store, willen we deze drempels wegnemen. Zodat ook deze mensen de stap durven te maken naar digitaal bankieren en kunnen ervaren hoe makkelijk en overzichtelijk het eigenlijk is.”

Digicoaches on tour

In Nederland zijn er zo’n 2,7 miljoen mensen van 12 jaar of ouder die geen of weinig digitale kennis en -vaardigheden hebben . Van de ING klanten van boven de 18 jaar bankiert 11% niet digitaal via internet of mobiele telefoon, onder 66-plussers is dit zelfs 30%. Van 6 tot en met 21 december kunnen al deze mensen, ook niet-ING klanten, met al hun digitale vragen terecht bij de rondreizende pop-up store van ING. Daar helpen de Digicoaches met tips, demo’s of concreet advies. Over internetbankieren, mobiel bankieren en mobiel betalen, maar ook met andere digitale vragen over bijvoorbeeld online winkelen. Ook kunnen mensen zich inschrijven voor het volgen van een workshop in de lokale bibliotheek of bij een ING-kantoor om digitaal vaardiger te worden. 

De Digicoaches van ING staan, naast in de 215 ING-kantoren, deze maand op 10 drukbezochte winkellocaties door heel Nederland waaronder Haarlem, Den Bosch en Groningen. Kijk voor een volledig overzicht van de locaties en data op ING.nl/digitaalvooruit.

Digitaal vooruit helpen

ING zet zich al jaren in om mensen digitaal vooruit te helpen, omdat digitaal bankieren bankzaken makkelijker, sneller en overzichtelijker maakt. Het helpt mensen om meer inzicht te krijgen in hun geldzaken, waardoor ze betere financiële keuzes kunnen maken en ze financieel zelfstandig kunnen zijn. Op de ING-kantoren zijn speciale Digi-corners ingericht waar klanten persoonlijke geholpen kunnen worden door een Digicoach. Daarnaast geeft ING regelmatig Digiworkshops aan grotere groepen klanten in de ING-kantoren, maar ook in bibliotheken en bij seniorenverenigingen.

Citaten

We leven in een tijd waarin technologische ontwikkelingen elkaar snel opvolgen, ook op het gebied van bankzaken. De afgelopen jaren zien wij dan ook dat steeds meer klanten digitaal zijn gaan bankieren. We merken echter ook dat er bij vooral oudere klanten drempels zijn om digitaal hun bankzaken te regelen, bijvoorbeeld omdat ze bang zijn iets verkeerd te doen. Door klanten persoonlijk wegwijs te maken op het gebied van digitale vaardigheden met behulp van onze Digicoaches in de rondreizende pop-up store, willen we deze drempels wegnemen. Zodat ook deze mensen de stap durven te maken naar digitaal bankieren en kunnen ervaren hoe makkelijk en overzichtelijk het eigenlijk is.

Jeroen Losekoot - Manager Digitaal Bankieren bij ING

Deel dit artikel

Contact voor de media