Hulp nodig?

Deel deze pagina

Overstapservice

  • Met al uw bankzaken over naar de ING
  • Uw betalingen lopen meteen via uw nieuwe betaalrekening
  • U ziet welke betalingen via de Overstapservice gaan

Het product

Met al uw bankzaken over naar de ING? Dat wilt u natuurlijk zo eenvoudig en snel mogelijk regelen. Want de automatische incasso’s van uw energieleverancier en zorgverzekeraar, uw maandelijkse spaaropdracht en de bijschrijving van uw salaris wilt u gewoon door laten lopen op uw nieuwe rekening. Met onze Overstapservice zorgen wij ervoor dat uw overstap soepel verloopt.

Het gemak van de Overstapservice

  • Uw af- en bijschrijvingen leiden we 13 maanden door naar uw nieuwe rekening
  • Betaalt u facturen van bijvoorbeeld uw energieleverancier of internetprovider via een incasso? Dan ontvangen deze bedrijven automatisch uw nieuwe rekeningnummer.
  • Informeer uw werkgever of uitkeringsinstantie over uw nieuwe rekeningnummer. Dit kan met de handige Overstapkaart.
  • U ziet welke af- en bijschrijvingen nog via uw oude rekening lopen; in Mijn ING, de Mobiel Bankieren App of op uw afschriften.

Voordat u naar ons overstapt

  • Wilt u uw oude rekening opzeggen? Dan is het verstandig om dat te doen nadat de Overstapservice is ingegaan.
  • De Overstapservice kan invloed hebben op andere producten die u bij uw oude bank heeft. Denk bijvoorbeeld aan een hypotheek of creditcard. Uw bank kan u hierover informeren.

Voor wie?

De Overstapservice is een handige service als u al uw bankzaken bij ons wilt regelen. Hierbij maakt het niet uit of u al klant bij ons bent of juist klant bij ons wilt worden. Want of u nu al een deel van uw bankzaken bij ons regelt of juist alles bij een andere bank, met de Overstapservice zorgen wij ervoor dat uw overstap soepel verloopt.

Hoe werkt het

Overstapservice, in een paar stappen geregeld

1. Vraag de Overstapservice aan

Heeft u al een betaalrekening bij de ING? Dan vraagt u de Overstapservice eenvoudig aan door het online formulier in te vullen, te printen en naar ons op te sturen. Uiteraard kunt u ook terecht op het ING-kantoor bij u in de buurt. Als u nog geen betaalrekening heeft, kunt u deze op het ING-kantoor direct openen. Nadat u de Overstapservice heeft aangevraagd, ontvangt u binnen 2 weken een bevestiging van ons.

2. Geef uw nieuwe rekeningnummer door

Uw inkomsten worden 13 maanden doorgestuurd naar uw betaalrekening bij de ING. Maar informeer uw werkgever of uitkeringsinstantie zo snel mogelijk over uw nieuwe rekeningnummer. Dan blijft u uw salaris en uitkering ook na afloop van de Overstapservice ontvangen. Het is zo geregeld met de speciale Overstapkaart.

3. Stel uw automatische overschrijvingen in

U ontvangt een overzicht van de periodieke overschrijvingen die uw oude bank heeft stopgezet. Stel deze opnieuw in voor uw nieuwe betaalrekening in Mijn ING. De periodieke overschrijvingen die u via internetbankieren op uw oude rekening heeft ingesteld, moet u zelf controleren en eventueel stopzetten.

Handig: Checklist Overstapservice

Heeft u de Overstapservice aangevraagd? Dan is het prettig om te weten waar u aan toe bent. Wat regelt de ING voor u en wat regelt u zelf? U leest het in de handige Checklist Overstapservice. Hier ziet u ook dat u ruim de tijd heeft om de betalingen bij uw oude bank over te zetten naar uw betaalrekening bij de ING.

Voorwaarden

Als u de Overstapservice aanvraagt, is het belangrijk dat u weet waar u aan toe bent. U leest hier meer over in onze voorwaarden. Heeft u vragen over de Overstapservice, neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag.

Veelgestelde vragen

Beoordelingen

Zo beoordelen ING-klanten de Overstapservice

Het delen van klantervaringen vinden wij belangrijk. Daarom vragen we onze klanten met de Overstapservice om een beoordeling. Dit vragen wij aan klanten voor wie de Overstapservice bijna eindigt. Alle beoordelingen worden getoond.