Hulp nodig?

Deel deze pagina

Verlies of diefstal van uw pas

{{reviewData.summary.AverageTextRating}}

  • De Alarmlijn is er voor u
  • 24 uur per dag, 7 dagen in de week
  • Eenvoudig blokkeren van uw pas
  • Direct een nieuwe pas aanvragen
  • Emergency cash in noodgevallen

Blokkeren

Blokkeren

Het kan u zomaar overkomen. Uw Betaalpas of creditcard wordt gestolen of raakt kwijt. En dat is vervelend en onhandig. Bel zo snel mogelijk met onze Alarmlijn en laat uw pas direct blokkeren om mogelijk misbruik te voorkomen. Maakt u gebruik van een overschrijvingsboekje en is dit kwijt of gestolen? Laat ook deze dan onmiddellijk blokkeren.

Waar bent u?AlarmlijnBereikbaar
In Nederland020 22 888 007 dagen per week, 
24 uur per dag
In het buitenland+31 20 22 888 007 dagen per week, 
24 uur per dag
 

Misbruik

Is er in de periode dat u de vermissing of diefstal van uw ING-product opmerkte en het moment dat u uw ING-product heeft laten blokkeren toch misbruik van gemaakt? Geef dat dan aan ons door via het formulier Schade met ING producten.

Betalen en geld opnemen na de blokkade

Na het blokkeren van uw Betaalpas, vragen we direct een nieuwe voor u aan. Een vervangende Betaalpas kost € 7,50. Een vervangende Mijn Betaalpas kost € 9,75 (€ 7,50 aanmaak- en vervangingskosten en € 2,25 voor de afbeelding). U ontvangt de vervangende pas binnen 5 werkdagen per post. Wilt u ook een nieuwe pincode? Dan ontvangt u hiervoor een afhaalbericht, waarmee u de pincode op een ING-kantoor bij u in de buurt kunt afhalen. Zo lang u de nieuwe Betaalpas nog niet heeft ontvangen, kunt u met een geldig identiteitsbewijs geld opnemen op een ING-kantoor. Hiervoor geldt een maximum van € 1.200 per dag en € 13.200 in totaal.

Nieuwe pas aanvragen

Vervangende Betaalpas aanvragen

Na het blokkeren van uw Betaalpas, vragen we direct een nieuwe pas voor u aan. Een vervangende Betaalpas kost € 7,50. Een vervangende Mijn Betaalpas kost € 9,75 (€ 7,50 aanmaak- en vervangingskosten en € 2,25 voor de afbeelding). U ontvangt de vervangende pas binnen 5 werkdagen per post. Wilt u ook een nieuwe pincode? Dan ontvangt u hiervoor een afhaalbericht, waarmee u de pincode op een ING-kantoor bij u in de buurt kunt afhalen. Zo lang u de nieuwe Betaalpas nog niet heeft ontvangen, kunt u met een geldig identiteitsbewijs geld opnemen op een ING-kantoor. Hiervoor geldt een maximum van € 1.200 per dag en € 13.200 in totaal.

Vervangende Creditcard of Platinumcard aanvragen

Als uw Creditcard of Platinumcard gestolen, kwijtgeraakt of beschadigd is, kunt u gratis online een nieuwe creditcard aanvragen. Dit kan tot 2 maanden voor de vervaldatum. Binnen 6 werkdagen ontvangt u een nieuwe Creditcard of Platinumcard.

Bent u in het buitenland?

Als u op reis bent, dan kunt u in noodgevallen met Emergency Cash toch geld opnemen van uw Betaalrekening en afhalen bij een ophaalpunt bij u in de buurt.

Emergency Cash

Wat is Emergency Cash?

Stel, u bent in het buitenland en uw Betaalpas is kwijt of gestolen. Als klant van de ING kunt u binnen enkele minuten toch geld opnemen van uw Betaalrekening. In het kort betekent dit:
  • Geld opnemen bij verlies of diefstal Betaalpas in het buitenland
  • 24 uur per dag bereikbaar op +31 20 22 888 00
  • Per noodgeval opnemen tot maximaal € 2.000 (als het saldo toereikend is)
  • Gratis als u in het bezit bent van een Betaalrekening bij de ING

Zo werkt het

Wilt u gebruikmaken van Emergency Cash? Dit doet u als volgt:
  1. Melden
    U belt de alarmlijn op +31 20 22 888 00. U geeft uw rekeningnummer, het gewenste bedrag, land en plaats van bestemming door.
  2. Controle
    U beantwoordt enkele controlevragen in verband met de veiligheid van de transactie.
  3. Terugbellen
    U wordt teruggebeld en hoort bij welk dichtstbijzijnde ophaalpunt u het geld kunt ophalen.
  4. Betaling
    Het bedrag van de transactie wordt automatisch van het saldo van uw Betaalrekening afgetrokken. U vindt de transactiegegevens terug op uw afschrift.

Belangrijk om te weten

Emergency Cash is alleen mogelijk wanneer u geen alternatieve betaalmiddelen heeft, zoals bij verlies en diefstal. U komt dus alleen voor Emergency Cash in aanmerking als uw Betaalpas is geblokkeerd. U kunt niet in alle landen Emergency Cash krijgen. Voor sommige landen gelden afwijkende limieten en/of aanvullende regels. Wilt u graag weten in welk land u Emergency Cash kunt krijgen? Bel dan de Alarmlijn op +31 20 22 888 00.

Veelgestelde vragen